MÀQUINES PER TRANSPORTAR CÀRREGUES.

És un unitat de programació del programa de ciència 6/12 a coneixement del medi natural de 1CS.

La roda, la palanca, el torn, el pla inclinat, engranatges, politges, rodes dentades, cadenes, eixos, ...endinsen els alumnes dins un món tecnològic al que hi afegim la construcció de màquines, bellugar-les, i controlar mecanismes mitjançant un ordinador.

Aquest tema presenta un carregat aspecte tecnològic relacionat amb el transport: carretó, grua, ascensor, bicicleta, ... , així com altres aplicacions casolanes: obrellaunes, tisores, trencanous, ...

Els alumnes hauran de buscar quin és el millor funcionament del mecanisme després d'un procés d'investigació.

La construcció i el comandament de mecanismes amb motor complementa l'estudi del tema.

Objectius:

• Conèixer l'ús de telefèrics, grues i altres mecanismes per transportar càrregues.
  • Construir, amb material manipulable, algun mecanisme per la transport.
  • Veure la utilitat de la informàtica en el control de mecanismes.

Activitats:

• Control de mecanismes que l'escola té construïts. Els alumnes disposen de les corresponents instruccions i els fan treballar: cotxes en moviment, una grua amb quatre desplaçaments bidireccionals. El control es fa seguint dos sistemes: prémer una tecla i resposta del motor; i ordres LOGO que belluguen un motor cap a una direcció una quantitat de temps.
  • Construcció de mecanismes seguint les instruccions del material LEGO THECNIC. En aquest nivell es fan servir piles per bellugar-los.
Si voleu més informació adreceu-vos a
Sebastià de cicle superior