| És un unitat de programació del
            programa de ciència 6/12 a coneixement del medi natural a
            2CS. Havent treballat l'energia des del punt
                de vista conceptual es tracta de fer una aproximació al
                món tecnològic i la seva utilització: Les
                màquines com a instruments per a aprofitar millor l'energia. Els alumnes ja coneixen diverses màquines
                simples que formen part de la història de la humanitat,
                també han construït mecanismes senzills. No es tracta de fer una història
                de la tecnologia o de les màquines antigues per entendre
                el procés de millor utilització de l'energia. Es
                tracta de construir models imitant màquines actuals treballant
                els fonaments de les mateixes. A més a més les noves tecnologies
                de la informació permeten controlar aquestes màquines
                i introduir-hi sistemes sensors que permeten un millor ús. Objectius:
             
              Indicar i identificar mecanismes que
                  permeten transmetre un moviment de rotació.Veure que els moviments de rotació poden
                  ser més ràpids o més lents segons els
                  engranatges.Veure que els moviments de rotació poden
                  desenvolupar més força o menys segons els engranatges.Veure que un moviment de rotació vertical
                  es pot convertir en horitzontal i a l'inrevés.Veure que un moviment de rotació es
                  pot convertir en moviment alternatiu.Veure que des d'un ordinador (amb l'equip
                  necessari) és fàcil controlar una màquina.Veure que podem fer màquines una
                  mica intel·ligents (sensors).
 Activitats:
             
              Construir i investigar el funcionament
                  de maquines amb motor senzilles.Construir i investigar el funcionament
                  d'un trepant.Construir i investigar el funcionament
                  d'una batedora.Construir i investigar el funcionament
                  d'un martinet.Construir i investigar el funcionament
                  d'una barrera de duana.Veure funcionar màquines amb sensors. |