Col·laboració

La immigració

Un 59% de la nostra població no vol conviure amb immigrants.

Hem escollit aquest tema perquè ens interessa saber el que pensa la gent de la immigració. És un tema molt divers perquè hi ha gent que opina de diferent manera.

L'enquesta es va realitzar durant el mes de març de 2004 al barri dels Estalvis de Cardedeuy a 40 persones de diferents edats i sexes.

De l'enquesta es desprén que la majoria de la gent diu que respecten els immigrants que venen a Cardedeu. Una minoria de les persones enquestades vol aprendre àrab, exactament un 11% (L'àrab s'ensenya als adults a la nostra escola en hores extraescolars). Un 59% no volen conviure amb immigrants, en canvi un 41% sí que ho vol fer o no els importa. A la població dels Estalvis un 57% compren en alguna botiga estrangera, en canvi, un 43% no compra a cap botiga estrangera.

Per nosaltres resulta preocupant aquest gran percentatge de gent que no vol tenir tractes amb persones que provenen d'altres cultures, essent que aquest barri està majoritàriament habitat per famílies que van haver d'emigrar d'altres zones d'Espanya a Catalunya. A l'escola convivim nois i noies de diferents països i cultures sense cap problema. Quin és, doncs el problema fora de l'escola? Per contra, un gran percentatge diu que no els molesta que arribi gent d'altres països a Cardedeu. No és una contradicció?

En el decurs de la enquesta es van succeir unes quantes anècdotes de les quals destaquem una; Una de les anècdotes més divertides diguem-ho d'aquesta manera, és que vam intentar enquestar una senyora gran (tal com ens havia dit el professor havia de ser gent de totes les edats). Li vam dir:

-Escolti! Que l'importaria que li fessim una enquesta sobre la immigració? És un treball de cole.

El primer que va contestar r va ser: -Eeeeeeeh? - I ens vam pensar que no entenia el català . Li vam repetir, però aquest cop en castellà, però ens va repetir la mateixa expressió. Vam pensar que a la tercera aniria la vençuda i li vam repetir un altre cop, però la senyora va contestar:

-No que mis nietos ya se han casado.

Ens vam quedar tots sorpresos, li vam donar les gràcies i ensen vam anar tot rient.

Neus Domínguez, Borja Lancina i Xavi Macías

Creus que a nivell humà són iguals un català i un immigrant?

Et molesta que vinguin persones d'altres països a Cardedeu?