OBJECTIUS GENERALS DEL CURS A DESTACAR
L’objectiu principal d’aquest curs és fer possible que els/les
nostres alumnes aprenguin i desenvolupin els aprenentatges conceptuals
, procedimentals, actitudinals i de convivència que es treballaran
a les diferents àrees d’aprenentatge i al llarg de l’horari escolar.
Es donarà especial importància a l’assoliment per tot l’alumnat
d’un bon nivell de comprensió lectora, d’expressió oral i escrita,
d’agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes i d’autonomia
en l’aprenentatge. Per tal de millorar aquests aprenentatges aquest curs es farà una
avaluació interna de les actuacions
i estratègies que es realitzen a l’escola per tal de desenvolupar l’adquisició de l’hàbit lector en els/les
nostres alumnes, ja que aquest hàbit lector és un dels factors claus
en el futur èxit del nostre alumnat. Es continuarà al cicle inicial el projecte de
llengua oral que es va realitzar el passat curs a educació infantil,
ja que el nostre alumnat es majoritàriament castellanoparlant i
sovint presenta escassa competència lingüística.. També aquest curs es continuarà el treball sobre
l’anàlisi i millora dels resultats del nostre alumnat en les proves
de competències bàsiques. Facilitar que
el nostre alumnat amb dificultats o retards d’aprenentatge pugui
rebre l’atenció més individualitzada possible. Principalment aquesta atenció més individualitzada
es farà mitjançant les mestres d’educació especial i les sessions
de reforç que disposa cada cicle. Fer possible
que l’alumnat nouvingut sigui acollit i ajudat per tal de que pugui seguir els aprenentatges amb
normalitat i es pugui integrar amb normalitat en la vida escolar. Aquesta atenció a l’alumnat nouvingut i a les seves famílies es realitzarà a partir
de les actuacions previstes al Pla d’acollida i l’atenció de l’alumne/a a l’aula d’acollida. Destinar la sisena
hora a exercitar habilitats pràctiques i funcionals relacionades
amb aspectes que afavoreixen la formació integral de l’alumnat i
el desenvolupament de les competències bàsiques: lectura, comunicació
oral, estratègies matemàtiques i sensibilitat artística. A la sisena hora es realitzaran activitats
de desenvolupament de l’hàbit lector, d’habilitats lingüístiques,
de la comunicació oral, d’estratègies matemàtiques i de la sensibilitat
artística. Millorar la convivència
i el respecte als altres. Com que darrerament tenim alguns conflictes amb alguns alumnes
d’origen gambià es realitzarà a l’escola un curs de formació permanent
del professorat sobre el coneixement
de la comunitat gambiana. Els problemes de comportament d’alguns alumnes a l'escola (insults
i baralles, falta de respecte, no fer cas,...) cada curs van en
augment per la qual cosa es procedirà a sancionar després d’una
sèrie d’avisos amb l’exclusió de les sortides a aquests alumnes.
També es realitzarà a l'escola un curs de formació permanent del
professorat sobre el tractament dels conflictes quotidians. Fer possible
una millor atenció a les famílies. Aquest curs cada mestre/a tutor/a disposarà dues
hores setmanals d’atenció a les famílies. Oferir ajuda
a l’alumnat i les famílies amb problemes socials o econòmics. S’oferirà ajuda a l’hora de sol·licitar ajuts
i beques (menjador i llibres). L’escola tornarà a sol·licitar participar
en la campanya “Material per a tothom”. Es realitzaran unes sessions
de coordinació amb els serveis socials municipals. |