SISENA HORA
La sisena hora
es destinarà a exercitar habilitats pràctiques i funcionals relacionades
amb aspectes que afavoreixen la formació integral de l’alumnat i
el desenvolupament de les competències bàsiques: lectura, comunicació
oral, estratègies matemàtiques i sensibilitat artística. Així es
realitzaran activitats de
desenvolupament de l’hàbit lector, d’habilitats lingüístiques, de
la comunicació oral, d’estratègies matemàtiques i de la sensibilitat
artística. Sisena hora al cicle inicial 1r(setmanalment):
: -1 hora de desenvolupament
de la comunicació oral: expressió de sentiments, coneixements, opinions,... -1 hora de desenvolupament
de l’hàbit lector, especialment treballar la lectura comprensiva. -1 hora de desenvolupament
de les habilitats lingüístiques: treball de lecto-escriptura a partir
del conte. -1 hora de desenvolupament
d’estratègies matemàtiques, treballant especialment les destreses
de càlcul mental i altres activitats que afavoreixin el raonament
matemàtic. -1 hora de desenvolupament
de la sensibilitat artística. Sisena hora al cicle inicial 2n (setmanalment): -1 hora de desenvolupament
de la comunicació oral: expressió de sentiments, coneixements, opinions,... -1 hora de desenvolupament
de l’hàbit lector, especialment treballar la lectura comprensiva. -2 hores de desenvolupament
de les habilitats lingüístiques: treball de lecto-escriptura a partir
del conte. -1 hora de desenvolupament
d’estratègies matemàtiques, treballant especialment les destreses
de càlcul mental i altres activitats que afavoreixin el raonament
matemàtic. Sisena hora al cicle mitjà (setmanalment): -1 hora de taller
de lectura. Desenvolupament de l’hàbit lector: lectura de llibres
de tipologia diversa, de forma individual i col·lectiva, amb espais
d’intercanvi d’opinions i recomanacions sobre els llibres llegits.
Es llegiran llibres en llengua castellana i en llengua catalana.
Dels llibres llegits quedarà constància per mitjà de resums, opinions,
dibuixos, ... -1 hora de taller
d’escriptura. Desenvolupar la capacitat expressiva per mitjà de
l’escriptura de textos de tipologia diversa. Es donarà importància
a la creativitat com a eina de treball per sobre de la correcció
ortogràfica, que encara que es tingui present, es treballarà a les
hores d’estudi de llengua catalana i llengua castellana. Es potenciarà
la imaginació. -1 hora de treball
del PAI (programa d’activació de la intel·ligència) i altres
activitats que potenciïn el raonament matemàtic. El PAI és un material
que té com objectiu estimular diferents capacitats intel·lectuals.
Està format per una sèrie d’exercicis que estan relacionats amb
les aptituds implicades en l’aprenentatge escolar (atenció, memòria,
percepció, estructuració espacial,...) -1 hora de desenvolupament
d’estratègies i raonaments matemàtiques, en situacions diverses
com jocs matemàtics, simulacions, destreses de càlcul i altres activitats. -1 hora de taller
d’art per tal de desenvolupament de la sensibilitat artística. A
3r es treballarà a partir de diferents obres d’art, especialment
pintura de diferents autors, èpoques i estils, conèixer algunes
característiques de cada obra d’art i fer-ne una interpretació personal.
A 4t es realitzaran sessions de tècniques plàstiques a partir del treball
amb diferents materials Sisena hora al cicle superior (setmanalment): -2 hores de desenvolupament
de les habilitats lingüístiques amb lectura i producció de textos
produïts pels propis alumnes. -2 hores de desenvolupament
d’estratègies matemàtiques: destreses de càlcul, resolució de problemes,
jocs matemàtics,... -1 hora de convivència-tutoria.
On s’intentarà educar en valors de respecte, obediència, compliment
de deures, treball,... |