SETMANA DE LA MÚSICA 2007

El mes de novembre s’acaba i amb ell arriba Santa Cecília amb molta música per gaudir-ne tots plegats.

Aquest any hem volgut conéixer una mica millor els instruments de la família de la percussió.

Vàrem començar la setmana fent un viatge arreu del món i descobrírem instruments molt peculiars de diferents països com: el djembé de l’Àfrica, el pal de pluja del Brasil, .... i després de voltar per tot el món, vam arribar a la nostra escola on vàrem veure i escoltar els instruments de percussió que hi tenim.

Ara ja sabem que n’hi ha de so indeterminat com: la caixa xinesa, el triangle, la pandereta, ... que serveixen per fer ritmes i de so determinat com: els xilòfons i els metal·lòfons que són per tocar melodies.

Un cop coneguts els instruments de l’escola, en vam descobrir d’altres en diferents audicions i videos : en Lluís Llach i la seva cançó “Que tinguem sort” ens va fer escoltar les mans, el piano i la bateria.

Seguidament viatjàrem a un monestir d’Alemanya d’on Karl Orff va inspirar-se per composar l’obra Carmina Burana i gràcies a la técnica vam poder veure en un video una gran orquestra i cors que interpretaven aquesta obra. Vàrem veure i escoltar les timbales, unes campanes molt grans, castanyoles, plats, ....Per cert, uns monjos que ens ho van fer passar molt bé!.

Tot i haver viatjat tant, encara teníem forces per continuar i així arribàrem a l’Amèrica del Nord on el Jazz ens va fer vibrar.

Benny Goodman i el seu quartet format per: un clarinet (ull viu! que aquest instrument no és de percussió, és de la familia del vent-fusta), un vibràfon, un piano i una bateria ens varen delectar i en directe a l’escola van arribar.

Després de tot aquest enrenou, per acabar d’arrodonir la setmana un instrument en viu ens van presentar. En Joan va venir amb la seva bateria, molt bé ens la va explicar i tocar i nosaltres també férem de músics i una mica vàrem picar. Quin instrument més guai!!

Viatjant, viatjant, ens ho hem passat tan bé que ja esperem la Setmana de la Música de l’any que ve.

Voleu veure les fotos?

Instruments de percussió

La percussió i Carl Orff

La percussió i Lluís Llach