EL NOSTRE CENTRE PARTICIPA EN ACTIVITATS QUE ORGANITZA EL SERVEI D'EDUCACIÓ AMBIENTAL DE LA MANCOMUNITAT PENEDÈS-GARRAF, DINS EL MARC DE LA CAMPANYA DE PREVENCIÓ DE RESIDUS MUNICIPALS.

LES ACTIVITATS PER AQUEST CURS 2015-16:

P3

EN VERMI

El cuc compostaire

En Vermi és un personatge simpàtic i protagonista de la història que explica els nens i nenes com es reciclen els residus al bosc i com podem recuperar la brossa orgànica. Mostra la importància de la separació de la brossa orgànica i el producte del seu reciclatge: el compost.

P4

JUGUEM AMB ELS COLORS

Taller d'identificació de residus

És una activitat d'identificació i associació. A través del joc aprenen a identificar les diferents deixalles i associar-les amb els colors dels contenidors. Els ajuda a mostrar motivació i una actitud positiva davant la participació en la recollida selectiva a casa i a l'escola.

P5

EMPESCA'T LA DEIXALLA!

Conte-taller amb materials reciclables

Els nens i les nenes podran escoltar un conte i fer una manualitat per representar-lo. Un drac d'aigua està fart de les deixalles que llença la gent a les platges i al mar. El podran ajudar?

1r

QUÈ PASSA SI ENTERREM LES DEIXALLES?

Taller d'observació

S'enterren diferents tipus de residus (orgànics i inorgànics). Passats quinze dies s'observen els canvis que han patit i es valoren. Els alumnes comprenen que passa amb la brossa que no es diposita als contenidors de recollida selectiva.

2n

FEM PAPER!

Taller d'elaboració de paper reciclat

Aprenem el procés d'elaboració del paper elaborant paper nou a partir de paper vell o usat, convertint un residu en un recurs molt valuós.

3r

FEM PAPER!

Taller d'elaboració de paper reciclat

4t

D'EMBOLICAR....JO PASSO!

Taller de prevenció de residus

Quina quantitat de paper d'alumini es genera a l'aula? Quins són els impactes de la seva fabricació? Hi ha alternatives al paper d'alumini? Aquestes preguntes i moltes més tenen resposta amb aquest taller, en el qual s'incideix en la prevenció de residus a l'escola, però intentant anar més enllà dels centres escolars.