CEIP SANT JAUME

L'escola Sant Jaume està situada a Portbou, un bonic poble d'uns 1.300 habitants, al nord-est de l'alt Empordà i fronterer amb l'Estat Francés. Aquesta particularitat ha caracteritzat la línia del nostre centre oferint als alumnes l'estudi d'una quarta llengua, el francès, a partir de Cicle Superior.

El centre escolar actual és molt recent es va inaugurar oficialment l'any 1999 tot i que des del curs 1997-1998 ja s'impartien classes. L'edifici, dissenyat per l'arquitecte Jordi Masdevall, va obtenir el premi d'arquitectura de les comarques gironines en la seva primera edició. És un edifici molt assolellat amb grans finestrals que donen a la nostra magnífica badia. Des de totes les aules es pot admirar l'expectacular paisatge costaner. Consta de 3 aules d'EI, 6 aules d'EP, 2 aules d'ESO, biblioteca, aula d'informàtica dotada amb 8 ordinadors, aula de psicomotricitat, 1 un ampli gimnàs, sala de mestres i diverses dependències per les tutories, AMPA, secretària i direcció.

Actualment el centre disposa d'una plantilla de 9 mestres amb un total de 18 alumnes d'EI, 51 alumnes de Primària i 21 alumnes de 1r i 2n d'ESO.

El CEIP Sant Jaume compta amb el suport dels pares i mares dels alumnes així com de l'Ajuntament del poble en tot el que s'organitza.
A més l'Ajuntament paga els llibres de text a tots els alumnes empadronats a Portbou i subvenciona la revista escolar, les colònies i d'altres activitats.

El nostre centre col.labora en diverses activitats de caràcter cooperatiu i solidari (recollida de material, concursos, educació mediambiental...) L'any 2003 els alumnes de cicle superior van participar en un programa d'educació en valors organitzat per l' ONG Aldees Infantils essent premiat el seu treball sobre "El valor de la responsabilitat". Enguany també hem participat en el concurs de còmic "Gat Perich" organitzat per l'Ajuntament de Llançà i el còmic elaborat per l'alumna Èlia García Flores ha guanyat el primer premi de la seva categoria.