inici
Som escola PAC El nostre PEC

QUI SOM?


L’escola Rosa Sensat està situada al barri Sant Josep Obrer de la ciutat de Reus. El curs 1981-82 va començar a funcionar, per tant té una antiguitat de més de 30 anys.
Pública i d’una sola línia, l'Escola Rosa Sensat, és un centre d’Educació Infantil i Primària que depèn de la Generalitat de Catalunya i regit per les lleis, disposicions i reglaments que aquesta determina.
L’escola està integrada en el Pla Comunitari del Barri i hi col·labora en tot allò que se li proposa.
L’any 2004  l’escola va presentar un projecte per intentar reduir l’absentisme escolar. A partir d’aquell any es treballa en jornada compactada de 9 a 2 i la sisena hora es fa de 15.30 a 16.30.
Actualment, té 227 alumnes repartits en quatre cursos d’EI i en sis d’EP.
El claustre està format per 20 mestres, una Tècnica en Educació Infantil, una Auxiliar d’EE i una TIS. També, comptem amb el treball d’un conserge i un secretari administratiu a mitja jornada
Setmanalment, la Psicopedagoga de l’EAP ve a l’escola per valorar i derivar casos de NEE derivades de discapacitat intel·lectual. Un cop al mes la Treballadora Social de l’EAP valora els casos de NEE vinculats a situacions socioeconòmiques i sociocuturals desfavorides.
També, setmanalment, tenim reunions amb l’Educadora Social del barri que forma part d’un equip que treballa des de l’Ajuntament per fer el seguiment de casos que presenten problemàtica de caire social, familiar i econòmica.
Quan ens es necessari l’Oficina d’Escolarització Municipal ens facilita la tasca d’una Mediadora Magribina per afavorir l’entesa i superar els problemes idiomàtics i culturals.
La nostra escola és molt diversa des de l’origen ètnic, la llengua materna i els ritmes d’aprenentatge.

 

Puja!

 

UBICACIÓ

Plànols d'ubicació

L'escola Rosa Sensat es troba al c/ Mas Pellicer, nº 63 de Reus (Barri Sant Josep Obrer).



Distribució de l'escola


Puja!

 

VISITA L'ESCOLA A PEU DE CARRER

Entrada pel Carrer Mas Pellicer
entrada mas pellicer




Vista de l'escola pel carrer Mas Tallapedra
vista escola mas tallapedra



Entrada pel carrer Mas d'Iglesias
entrada mas iglesias

 

 

Puja!


TRETS D'IDENTITAT


Tenim un ideari d’escola fomentat en els següents trets:

 


Puja!

 

FOTOS DE L'ESCOLA ROSA SENSAT

 

puja!!



NORMES GENERALS

L’escola és un espai d’aprenentatge escolar i de convivència,  per aprendre a formar part de la societat amb tots els drets i els deures que comporta.

EXTRACTE DE LES PRINCIPALS NORMES CONTEMPLADES EN EL REGLAMENT DE RÈGIM INTERN

Cada classe de l’escola té un exemplar del Reglament de Règim Intern que es treballa des de les tutories.

NORMES:

És molt important per als nens i nenes que els pares s’interessin pel treball que s’ha fet a l’escola i el  valorin, donant-li així motiu constant de superació i d’esforç.

 

PUJA



PERSONAL DEL CENTRE

Equip directiu:
-Directora: Elena Prats
-Cap d’estudis: Pilar Escobedo
-Secretària: Cristina Alegre

ACCIÓ TUTORIAL

El tutor/a és la persona encarregada d’un curs. Les famílies podran adreçar-s’hi a través de les entrevistes personals que es concretaran per escrit.
Les entrevistes tenen com a finalitat d’informar del procés educatiu de l’alumne i posar en comú aspectes que puguin ajudar l’alumne a l’èxit.

Especialistes:
-Educació Física: Aitor Alonso
-Anglès: Albert Herce
-Música i informàtica: Xavier Idiarte
-Educació Especial: Judit Sánchez, Anna Puy i Yolanda Arias
-Professors de reforç a Educació Infantil: Cristina Alegre

Serveis educatius d’assessorament i suport:
EAP:  Psicopedagoga: Pilar Torres
Treballadora Social: Gemma Masdéu
Logopeda:  Elena Alonso
Serveis Socials: Núria Balsells
Pla Comunitari de Barri (grup infants i famílies): Joan Serena
Pla d’Entorn: Carme Blasi

Personal d’Administració i Serveis:
Tècnica d’Educació Infantil: Núria Pérez
Conserges: Nati Simon
Auxiliar d’Administració: Josep M. Gené
Responsable de menjador: Nati Rincón i Loli Cortés (Reforç: Núria Pérez)

AMUNT!!



SOM ESCOLA PAC

Plantejament institucional: missió, visió i valors

 

LA MISSIÓ: (Qui som?)

L’Escola Rosa Sensat és una escola pública, catalana, arrelada i compromesa amb l’entorn. Entén l’educació com un procés integral dels alumnes. Està centrada en el treball per a la convivència i en l’atenció inclusiva de la diversitat. Treballa per proporcionar un servei educatiu de qualitat i compta amb un professorat emprenedor, disposat a buscar estratègies per millorar l’atenció a la diversitat i obtenir millors resultats acadèmics. Es preocupa  que tots els alumnes tinguin el material escolar i les ajudes que calguin. Es treballa per l’acompanyament de les famílies en la continuïtat de l’escolaritat dels alumnes a secundària.
  


LA VISIÓ: (Què volem ser?)
L’escola vol continuar treballant i millorant alguns aspectes per vertebrar-se en els següents eixos:
a)      Atendre la diversitat fomentant la inclusió de tots els alumnes i desenvolupar plans d’atenció personalitzada pels alumnes amb necessitats individualitzades de suport.
b)      Aconseguir una major implicació de les famílies respecte a la formació dels seus fills conscienciant a pares i alumnes de la importància d’allargar el període de formació que no s’acaba a l’escola i garantint la continuïtat del alumne a la secundària creant vincles entre l’escola i els instituts.
c)       Fomentar la comunicació escola-barri-pares amb els projectes del pla comunitari.
d)      Adaptar el pla de convivència creant protocols d’actuació a nivell de centre, revisar i reformular el reglament de règim intern tenint en compte les necessitats actuals tot fent participar als pares i alumnes.
e)      Fiançar la formació integral dels alumnes per millorar com a persones que viuen en societat
f)        Millorar dels resultats acadèmics basant-nos en l’assoliment de les competències bàsiques i en la satisfacció d’anar progressant.

 

VALORS:
Escola que fomenta:
-          La convivència, el respecte a la diversitat, la tolerància i la comunicació a través de la participació dels alumnes en les tutories.
-          La resolució pacífica dels conflictes a través del diàleg i l’empatia, sabent demanar perdó quan hem actuat de forma equivocada.
-          L’autocontrol de les emocions i la responsabilitat personal de les conseqüències que les nostres actuacions poden tenir.
-          La inclusió de tots els alumnes fent ressò en l’atenció a la diversitat per tal d’afavorir la igualtat d’oportunitats.
-          L’esforç i la constància en el treball per tal de arribar a superar les dificultats que vagin sorgint a l’escola i al llarg de tota la vida.
-          La coeducació per garantir la igualtat d’oportunitats entre sexes.
-          L’autoestima dels alumnes: acceptar-se i valorar-se a si mateixos i així estimar als seus  companys.

 

 

Puja!!