JORNADES CULTURALS 2010-11
1, 2, 3 i 4 de març
ESCOLA ROSA SENSAT

indiPLOMETES, EL PETIT NAKOTA

L’escola treballa per afavorir la convivència dels alumnes a través del treball dels valors, potenciant les relacions entre iguals i creant espais de diàleg i reflexió.

Al llarg de les jornades culturals hem partit de la novel.la “Plometes, el petit nakota” escrita per Margarida Casacuberta.

Plometes és un nen indi que està començant a entrar al món dels adults, al llarg de les històries que viu va reforçant diferents els valors que cal assolir: el respecte, la obediència, ser agraït, la responsabilitat...
A l’escola organitzem diferents tallers on els alumnes treballen els valors d’en Plometes de forma lúdica i cooperativa.

EDUCACIÓ INFANTIL:

1. Taller de contes: “El Petit Plometes”
  2. Taller de disfresses: “Els complements”
  3. Taller de confecció: “Decorem el vestit”
  4. Taller musical: “El Petit indi”
  5. Taller de manualitats” “El món d’en Plometes”

CICLE INCIAL:

1. Tallers de contes: adaptació de la novel·la als alumnes de Cicle Inicial en forma de contes
  2. Tallers de superació: “Ai, Quina por!”
  3. Taller de confiança: “Confio en tu, confio en mi”
  4. Taller de decoració: Murals de la vida d’en Plometes
  5. Taller de confecció: “Ens fem la nostra disfressa d’indi”
-  Taller musical i de dansa: “Epo itaita ye”

CICLE MITJÀ:

1. Tallers de contes: adaptació de la novel·la als alumnes de Cicle Mitjà en forma de contes
  2. Taller d’agraïment: “Aprenem a ser agraïts”
  3. Tallers de confiança: “Confio en tu”, “El meu nom el teu nom”
  4. Tallers de construcció: “Fem un atrapasomnis”, “Juguem per construir un tipi”
  5. Taller de confecció: “Ens fem la nostra disfressa d’indi”
-  Taller musical i de dansa: “Yeha Noha”

CICLE SUPERIOR:

1. Tallers de contes: adaptació de la novel·la als alumnes de Cicle Superior en forma de contes
  2. Roda de tallers on es practica la responsabilitat: “Mascotes”, “Gran Cap”, “Caçador”, “Constructor”, “Culte a les divinitats: construïm un totem”
  3. Taller de confecció: “Ens fem la nostra disfressa d’indi”

-  Taller musical i de dansa: dansa índia

TOTS:

- Mural commemoratiu de les jornades al pati
    - Decorem l’escola
    - Cooperem per decorar el tipi
    - Taller de cuina: el dijous gras fem les nostres truites i les dels més petits de l’escola
    - Sortida al Mas Iglesias a menjar la mona
    - Desfilada i cantada de “Pocahontas”
    - Danses i cançons índies
    - Cançó de Carnestoltes

indi

AQUÍ TENIU UN RECULL DE FOTOS DE LES JORNADES.

Pàgina d'inici