Projecte d'innovació


El nostre centre participa en una experiència d'escola inclusiva que també s'està duent a terme en altres set escoles de la comarca. En aquest treball d'innovació es compta amb la col·laboració de l'EAP (Equip d'assessorament Psicopedagògic), logopedes, els/les mestres d'Educació Especial i el Centre de Recursos Pedagògics del Berguedà.

Una escola inclusiva és una escola per a tothom, perquè assumeix la diversitat, és a dir, la diferència que existeix entre els nens i les nenes de diferent posició social i econòmica com també la de tipus físic, ètnic, cultural, religiós o intel·lectual. Creiem que és una forma de combatre les actituds discriminatòries.

Aquest projecte és un procés que intenta oferir una educació de qualitat a tot l'alumnat.
Es porta a terme a 1r,3r i 4t de primària a l'àrea de llengua catalana. S'hi dediquen quatre sessions setmanals en dues de les quals hi intervenen dos mestres: la tutora i el mestre d'EE. Els dimarts l'EAP fa observacions dins l'aula. Les sessions on només intervé una mestra es dediquen al treball sistemàtic dels continguts de llengua a partir de la tipologia textual treballada prèviament.

Es programa per treballar els diferents tipus de tipologies a treballar. En aquesta planificació hi participen: l'EAP, mestre d'EE, la Cap d'Estudis, les tutores i la logopeda, si cal.

Es parteix d'allò que sap l'alumne/a. El nen/a aprèn però també ensenya. Aquesta és la premissa per organitzar el treball en grup. El/la mestre/a és el dinamitzador a través de diferents tasques com orientar, proposar, desencallar el grup que es bloqueja i reconduir la situació quan faci falta. Es busca sempre la funcionalitat de tot allò es fa.

L'alumnat d'EE està atès dins de l'aula ordinària per l'especialista que també ajuda a la resta d'alumnat, si cal. Tothom treballa el mateix tema, però cadascú al seu nivell.
Es treballa amb grups heterogenis, de tal manera que aprenen a ajudar-se els uns als altres. La mestra dirigeix la classe i l'alumnat ha de ser capaç de prendre decisions.

Es busca la col·laboració de les famílies i també d'entitats i organismes municipals perquè creiem que l'educació no és una qüestió exclusiva de l'escola.

Els nens de tercer  el curs 2004/05 van escriure un conte en grup. Ells van decidir com havia d'èsser el conte: el van escriure, el van revisar i el van llegir entre tots.

Es va fer un vídeo sobre aquest treball.

Per veure aquest vídeo es necessita tenir instal·lat el programa RealPlayer, si no el teniu, el podeu baixar aquí