|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Introducció: |
 |
|
 |
Del
16 al 20 de març celebrem l'arribada de la
primavera i la festa de l'arbre. Fem diverses
activitats relacionades amb l'interessant i
pintoresc patrimoni d'arbres de la nostra escola.
Així, com ve sent habitual, hem fet
la retolació de les diferents espècies vegetals
de l'escola, durant aquesta setmana els diferents
cursos ha fet el recorregut per identificar els
arbres retolats.
Al
llarg de la setmana del 16 al 20, fem la plantada
al pati i la lectura dels desitjos, si el temps
no ho impedeix.
|
|
|
|
Durant aquesta etmana els diferents nivells
aniran fent esmorzars o berenars de fruites aprofitant la
fruita que ens proporciona el Departament d'Agricultura
de la Generalitat.
|
|
|
|
|
|
Ja arriba la Primavera !!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La retolació dels
arbres: |
 |
|
Inventariades totes
les espècies d'arbres de l'escola, i vista la gran
varietat d'arbres i arbusts, continuem posant les fitxes
amb el nom vulgar i el nom científic enganxades a cada
planta així tots els nens i nenes les poden identificar.
Com cada any hem actualitzat la retolació
amb cartells plastificats. Cada classe ha penjat entre
dos i tres rètols.
Aquest any hem actualitzat també el plànol
amb la ubicació de cada planta donat que hi ha hagut
altes i baixes per diferents causes durant aquest darrers
anys.
|
|
|
|
|
|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Plantada: |
 |
|
El passat
dilluns dia 9 es van plantar els til·lers i les freixes
que substitueixen els plàtans que es van tallar al pati
de Cicle Mitja i Cicle Superior al mes de setembre. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Els nens
i nenes de Cicle inicial plantaren flors al pati interior
dels fruiters. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Els nens
i nenes de Educació Infantil plantaren un arç, un
linodendre i unes bètules al seu pati . |
|
|
|
|
|

|
|
|
|
|
|
Arbres
plantats: |
|
Educació Infantil :
Cicle Inicial :
Cicle Mitjà :
Cicle Superior :
|
Bètules,
linodendre i arç (arbre blanc).
Flors de temporada
Til·lers i freixes
Til·lers i freixes. |
|
|
|
|
|

|
|
|
El perer ha
florit espectacularment
|
|
|
|
|
|
Els desitjos: |
|
|
A totes
les classes, els nens i nenes de l'escola han redactat
uns desitjos. Durant la classe de llengua o a la tutoria,
s'han escollit els millors i més representatius de cada
classe per convertir-los en un redactat col·lectiu.
Aquests desitjos seran llegits públicament en el moment
d'enterrar-los dins un pot, al peu de cada arbre. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El reciclatge de deixalles: |
|
|
Aprofitant
els àpats de fruita i la generació de deixalles
orgàniques que comporta fem l'extracció del compost que
porta fent-se des del curs passat.
Amb les restes de la fruita i d'altres deixalles
orgàniques que els nens porten de casa tornem a preparar
el compostador perquè vagi processant nou compost. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Al llarg
del curs es va afegint material orgànic al compostador,
provenint de les restes del menjador i de les neteges de
l'hort. El compost obtingut serveix per adobar la
terra de l'hort.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L'esmorzar de
fruita: |
 |
|
Els
alumnes han pogut portar la fruita preparada de casa en
carmanyoles. A més l'escola ha aportat fons per comprar
més fruita per complementar les receptes programades
pels Cicles. A Educació Infantil han fet una Macedònia.
Al Cicle
Inicial han menjat canapès de torradetes amb cirerols.
Al Cicle
Mitjà han preparat un berenar a base de pera, taronja,
nata i xocolata desfeta.
Al cicle
superior s'han preparat un enfilall de cirerols i
formatge fresc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot plegat ha
quedat molt bo!
Qui ha volgut, s'ho ha pogut amanir amb
xocolata o nata en esprai.
No sigueu golafres, ... mmmm!
|
|
|
|
|
|

|
|