 |
PROJECTE DE MATEMÀTIQUES
|
|
|
|
|
|
El projecte de matemàtiques és
un conjunt dactivitats relacionades amb aquesta matèria
curricular que lescola treballa perquè els alumnes
del centre potenciïn les seves capacitats d'intuïció,
de raonament i rapidesa mental. Algunes daquestes activitats ja fa
anys que les estem portant a terme i les altres són
propostes noves que posarem en marxa aquest curs 2004/05
|
|
|
|
|
|
CÀLCUL MENTAL: |
|
|
- Descripció: Lescola
va aprovar realitzar el projecte de càlcul
mental fa més de 10 anys, segons la proposta de
problemes graduats pel tractament de càlcul
global que elabora EL QUINZET.
Aquest projecte consisteix en el treball sistemàtic
de càlcul global a partir dunes sèries de
10 problemes (a Cicle Inicial, 5 problemes) de càlcul
mental que leducador proposa a classe. La
dificultat de les proves ve donada pel resultat
de les proves de diagnosis que permet avaluar el
procés daprenentatge i maduració de lalumne
- Nivells: Als nivells de
Primària que foren els que començaren el
projecte, fa uns anys que shi afegiren els
nivells dEducació Infantil.
- Avaluació
Es passarà una prova de diagnosi a principi
i final de curs
|
|
|
|
|
|
RAPIDESA DE CÀLCUL: |
: |
|
- Descripció: És un
projecte que hem aprovat realitzar-lo a partir daquest
curs 2004/05 segons la proposta elaborada per EL
QUINZET.
Aquest projecte consisteix en el tractament de la
rapidesa numèrica a partir de la proposta sistemàtica
de sèries doperacions matemàtiques que
l'educador/a donarà en forma de full a lalumne
amb un temps limitat de resposta
- Nivells: Començarem
les proves de rapidesa de càlcul a Educació
Primària
|
|
|
|
|
|
CÀLCUL VISUAL
O DESTIMACIÓ: |
|
|
|
|
|
- Descripció: És un
projecte que hem aprovat realitzar-lo a partir daquest
curs 2004/05 càlcul segons la proposta elaborada
per EL QUINZET.
Aquest projecte es basa en la
imatge per obtenir la informació. A partir duna
imatge visual, lalumne identifica el número
sense comptar
- Nivells: Es començarem
el projecte de càlcul visual a Educació
Infantil.
|
|
|
|
|
|
LA RESOLUCIÓ
DE PROBLEMES: |
|
|
|
|
|
- Descripció: Aquest
projecte, aprovat amb el PCC lany 1997,
consisteix en aplicar un procés determinat en el
moment de resoldre un problema. Partim de la
premissa que resoldre un problema és un procés
lent i complex. Per tant cal una lectura atenta
de lenunciat i que no es pot començar a
resoldrel si no es comprèn perfectament el
què es demana.
- Avaluació:A final de
curs es passarà la prova de problemes.
|
|
|
|
|
|
MATEMÀTICA
MANIPULATIVA: |
|
|
|
|
|
- Descripció:L'objectiu
d'aquest projecte és treballar la Matemàtica
d'una manera manipulativa, lúdica i interactiva.
També posar el nen en situació de manipular,
pensar, raonar, treure conclusions, etc.; i
d'aquesta forma arribar a l´aprenentatge
funcional i significatiu.
Aquest projecte de Matemàtica manipulativa està
pensat perquè cada mestre el faci servir en
funció de la programació i concretament dels
objectius de l'àrea de Matemàtiques que estan
programats. Per tant de cada contingut seria
convenient tenir algun joc que potenciï els
conceptes treballats.
Un altre aspecte fonamental d'aquest projecte és
el treball en petit grup. Cada alumne hi aporta
els seus propis coneixements i experiències, la
seva manera de ser, la capacitat de buscar estratègies
mentals per resoldre els problemes, etc...;
d'aquesta manera potenciar la dinàmica de petit
grup (normalment de quatre persones o parelles).
Aquest material també permet treballar amb
racons.
|
|
|

|
|