Agenda 21

Preparem-nos el futur....
per tenir cura del medi ambient
ELS HORTS DEL DRASSANES
El dia 9 de febrer, els nens i nenes de l'escola Drassanes hem començat a preparar el terra dels horts.
Els alumnes de cinquè i sisè curs hem estat els encarregats de dirigir la preparació dels horts i supervisar la plantada.

Per grups hem ensenyat a l'alumnat de l'escola el que calia posar a cada jardinera, segons el tipus de planta que s'hi posés: hortícoles o arbustives/oloroses.

La primera capa a col.locar ha estat l'argila cuita o terra volcànica, necessària per a fer un bon drenatge. La segona capa ha estat la terra; per últim, el compost, per enriquir la terra, o el mulching per protegir les aromàtiques.

Els alumnes s'ho han passat d'allò més bé remenant la terra, i els més petits, fent farinetes.

Hem deixat reposar la terra uns quants dies, perquè, aquesta, s'airegés.

Mentrestant, la comissió ha anat organitzant la gran plantada.
Durant els dies 24 i 25 de febrer, tota l'escola ha fet la plantada.

Cada cicle s'ha organitzat amb grups de 5-10 nens/es. Cadascú ha estat l'encarregat de plantar una llavor, o bé un planter, o una planta arbustiva.

L'alumnat del Cicle Mitjà i del Cicle Inicial hem plantat de tot: tomaqueres, cebes, alls, escaroles, cigrons, pastanagues, rabes , fins i tot, plantes insecticides com la calèndula i la menta, per espantar els insectes.

El Parvulari: el grup dels cargols, conills i dofins, han plantat romanís,espígols, camamilles ,farigoles i Maria Llüisa.

Tot i que la plantada va anar molt bé, vam passar molt de fred i una mica de pluja.
Ara a cuidar-les i a observar com creixen , a veure si per final de curs podem menjar-nos, entre tots, una bona amanida.

Recursos web creats i utilitzats

Webquest
Els horts (1)