..... ...

La propietat associativa amb pasta

8° circolo didattico - Brindisi
Escola “S.Pertini”

8 anys

Aprendre i aplicar la propietat associativa de la suma.

Pasta pintada de tres colors enfilada en trossos de corda, de manera que en una mateix enfilall tota la pasta és del mateix color. Guixos dels mateixos tres colors de la pasta.

Introducció
:
La mestra dóna a cada grup de tres alumnes tres enfilalls de colors diferents i els demana que comptin la quantitat de peces que té cada enfilall i la quantitat total de peces que tenen entre tots tres.

Escriuen la suma a la pissarra amb guixos respectant la correspondència entre el color en que s'escriu el sumand i l'enfilat del que aquest nombre prové.

La mestra demana als alumnes que sumin primer les peces que hi ha en els dos enfilalls més curts, que a aquest nombre li sumin les peces de l'enfilat més llarg i que escriguin la nova suma a la pissarra.

Els alumnes combinen els tres sumands de totes les maneres possibles i observen les relacions que hi ha entre elles més enllà del resultat.