Edat:
8-9 anys
Objectius:
Entendre l’ús dels nombres racionals com a quocient: la relació entre una part i el total.
• Comparar fraccions i relacionar diferents representacions de nombres racionals.
Materials:
Regletes Cuisenaire, fitxa de treball, fulls DIN A3 (o en su defecte: transparències i retroprojector)
Introducció:
• Organització dels alumnes en parelles de treball.
• Explicació oral de la tasca a realitzar.
• Lliurament dels materials i lectura silenciosa de la fitxa de treball.
Part central:
• Les parelles respondran les pregntes de la fitxa (per exemple: si es considera la regleta de color verd fosc com a unitat, quina fracció d’aquesta regleta es represetada per la regleta verd clara?, o si la regleta vermella representa un cinquè quin és el color de la regleta unitat?)
•
Cada parella registrarà les respostes a les preguntes de la fitxa en un full de paper DIN A3 o en una transparència per poder presentar-les als seus companys.
Cloenda:
• Discussió amb el grup classe dels resultats obtinguts per les parelles.
- Quina regleta correspon a la meitat de la regleta marró? Hi ha alguna regleta que representi la meitat de la negra?
- Quines regletes tenen meitat? quines no en tenen? Com es diuen els nombres associats a les reglestes
• Sistematització dels continguts treballats. |