Fraccions i regletes Cuisenaire

EB1/JI de Oriola
Portel - Portugal

• Entendre l’ús dels nombres racionals com a quocient: la relació entre una part i el total.
• Comparar fraccions i relacionar diferents representacions de nombres racionals.

•  Regletes Cuisenaire, fitxa de treball, fulls DIN A3 (o en su defecte: transparències i retroprojector)

• Organització dels alumnes en parelles de treball.
• Explicació oral de la tasca a realitzar.

Lliurament dels materials i lectura silenciosa de la fitxa de treball.

• Les parelles respondran les pregntes de la fitxa (per exemple: si es considera la regleta de color verd fosc com a unitat, quina fracció d’aquesta regleta es represetada per la regleta verd clara?, o si la regleta vermella representa un cinquè quin és el color de la regleta unitat?)
• Cada parella registrarà les respostes a les preguntes de la fitxa en un full de paper DIN A3 o en una transparència per poder presentar-les als seus companys.

• Discussió amb el grup classe dels resultats obtinguts per les parelles.

• Quina regleta correspon a la meitat de la regleta marró? Hi ha alguna regleta que representi la meitat de la negra?
  • Quines regletes tenen meitat? quines no en tenen? Com es diuen els nombres associats a les reglestes

• Sistematització dels continguts treballats.

Els alumnes han de resoldre la tasca de forma autònoma, però sota la supervisió dels professors. Així, els estudiants seran els constructors del seu propi aprenentatge, ja que són responsables de l'adquisició de coneixements.