Edat:
6 anys
Objectius:
Sumar i descompondre nombres.
• Identificar i donar exemples de diferents descomposicions d'un mateix nombre.
• Construir i memoritzar els fets bàsics de l'operació suma.
• Desenvolupar el raonament matemàtic i la comunicació: analitzar matemàticament una situació, formular i comprovar conjectures, explicar i justificar resultats (oralment i per escrit, utilitzant el llenguatge natural i llenguatge matemàtic).
Materials:
Taps d'ampolla, fulls de paper, cartolines, llapis de colors.
– Hi ha moltes maneres diferents per descompondre els nombres i quan més gran són els nombres més maneres doferents n'hi ha.
– Existeix una relació numèrica entre el nombre a descompondre i la quantitat de maneres en que això es pot fer: el nombre 6 pot ser descomposat de 7 maneres diferents, el nombre 7 de 8 maneres diferents, el nombre 8 de 9, etc.
Observacions:
Els alumnes poden resoldre amb facilitat aquest repte i les conclusions que assoleixin els permeten adquirir un cert coneixement de les qüestions matemàtiques involucrades. Encara que resolen la tasca sota la supervisió del professor, ho fan de forma autònoma i per tant, són ells els constructors del seu propi aprenentatge. |