Edat:
6 anys
Objectius:
Establir relacions numèriques.
Fer comptatge cap endavant i cap enrere.
• Comparar i ordenar nombres.
• Memoritzar fets bàsics de la suma, treballar els dobles i utilitzar altres estratègies de càlcul mental.
• Formular i comprovar conjectures relacionades amb operacions matemàtiques senzilles.
• Comunicar-se oralment i per escrit, utilitzant el llenguatge natural i llenguatge matemàtic, interpretar, expressar i discutir els resultats, els processos i les idees matemàtiques.
Materials:
Daus de diferents colors, tires de paper, fitxa de treball, llapis de color.
Introduction: - Explicació per part del mestre del treball a realitzar (han de llançar dos daus, anotar en les tires de paper els punts que obtenen en cada dau i la suma d'aquest dos nombres)
- Formació de cinc grups compostos per quatre alumnes cadascun.
|
 |
Aclariment d'algunes qüestions que poden sorgir després de l'explicació de la tasca.
- Els alumnes hauran d'esbrinar quantes possibles combinacions de punts es poden obtenir en llançar els dos daus. Hauran d'assegurar-se que no s'han oblidat de cap combinació comparant els seus resultats amb els dels seus companys.
Part central:
- Exploració de la tasca per part dels alumnes treballant en grups. Els alumnes han de resoldre la tasca de forma autònoma, però sota la supervisió del professor i guiats per una fitxa de treball.
(20 minuts) |
 |
- Presentació del registre realitzat per cada grup del llaçament dels dos daus.
- Discussió amb tota la classe dels resultats obtinguts.
|
 |
- El resultat no varia si s'obté un 4 en el dau vermell i un 3 en el blanc o a l'inrevés ( 4+3=7 i 3+4=7).
- Hi ha 36 combinacions de punts i les seves sumes oscil·len entre 2 i 12. El nombre 1 no es pot obtenir perquè no hi ha cares del dau sense punts.
(55 minunts) |
 |
Cloenda:
- Sistematització dels continguts treballats.
(10 minuts)
Observacions:
Els alumnes poden resoldre amb facilitat aquest repte i les conclusions que assoleixin els permeten adquirir un cert coneixement de les qüestions matemàtiques involucrades.
|