........Un dia amb el João.......

Escola Básica 2,3
D. João de Portel

11 anys

• Entendre i fer servir els nombres racionals com a quocient: la relació entre una part i el tot.
  • Fer servir estratègies de càlcul mental i escrit per realitzar les operacions necessàries.
  • Desenvolupar el raonament I la comunicació en l’àmbit matemàtic.

Fitx
a de treball, fulls DIN A3 i llapis.

• Presentació del treball que es durà a terme durant la lliçó.
  • Organització de la classe en grups de 4 alumnes.
  • Llliurament de materials.
  • Lectura silenciosa de la fitxa, per part dels alumnes, i posterior aclariment, per part del mestre, dels dubtes que ha presentat la lectura.

• Execució de les tasques indicades en la fitxa (es tracta de esbrinar quina fracció representen diferents tipus d'animals en relació a la quantitat total d'animals d'una botiga de mascotes en la que treballa el João).
  • Presentació de la resolució feta per cada grup en el full DIN A3.

• Discusió grupal de les resolucions presentades per cada grup
  • Sistematizació dels continguts

Els alumnes han de resoldre la tasca de manera autònoma però sota la supervisió del mestre. D’aquesta manera, els alumnes seran constructors del seu propi aprenentatge i responsables de l’adquisició del coneixement.