Edat:
11 anys
Objectius:
- Entendre i fer servir els nombres racionals com a quocient: la relació entre una part i el tot.
- Fer servir estratègies de càlcul mental i escrit per realitzar les operacions necessàries.
- Desenvolupar el raonament I la comunicació en l’àmbit matemàtic.
Materials:
Fitxa de treball, fulls DIN A3 i llapis.
Introducció:
- Presentació del treball que es durà a terme durant la lliçó.
- Organització de la classe en grups de 4 alumnes.
- Llliurament de materials.
- Lectura silenciosa de la fitxa, per part dels alumnes, i posterior aclariment, per part del mestre, dels dubtes que ha presentat la lectura.
Part central:
- Execució de les tasques indicades en la fitxa (es tracta de esbrinar quina fracció representen diferents tipus d'animals en relació a la quantitat total d'animals d'una botiga de mascotes en la que treballa el João).
- Presentació de la resolució feta per cada grup en el full DIN A3.
Cloenda:
- Discusió grupal de les resolucions presentades per cada grup
- Sistematizació dels continguts
Observacions:
Els alumnes han de resoldre la tasca de manera autònoma però sota la supervisió del mestre. D’aquesta manera, els alumnes seran constructors del seu propi aprenentatge i responsables de l’adquisició del coneixement. |
 |
|