.........Càlcul i màgia.........
Escola Sadako
Barcelona
Edat:
10-11 anys

Objectius:

  • Descobrir l'estratègia en un joc de màgia
  • Construir, a partir de la lògica, el joc de màgia
  • Fer el joc a altres persones

Materials:
Fulls de paper, regles, llapis.
Cartrons amb els següents quadros.

1
3
5
2
3
6
4
5
6
8
9
10
16
17
18
7
9
11
7
10
11
7
12
13
11
12
13
19
20
21
13
15
17
14
15
18
14
15
20
14
15
24
22
23
24
19
21
23
19
22
23
21
22
23
25
26
27
25
26
27
25
27
29
26
27
30
28
29
30
28
29
30
28
29
30

Introducció:
La mestra realitza el joc de màgia als nois/es: Un noi/a pensa un nombre del 1 al 30. Aleshores la mestra va ensenyant els cartrons d'un en un i el noi/noia diu si hi és o no. La mestra endevina el nombre. Realitza el joc vàries vegades per tal que els nois/es intentin trobar la lògica.

Part central:
Després de jugar-hi una mica més, quan algú descobreix com s'ho fa la mestra, es proposa que construeixin els cartrons ells sols.
Cada nen prepara els fulls amb les graelles buides i s'inicia el treball a la pissarra:

  • l'1 inicia un cartró,
  • el 2 inicia un altre cartró,
  • el 3 es forma amb 1+2 per tant s'escriu als cartrons que comencen amb 1 i amb 2
  • el 4, no es pot formar amb 1 i 2 i per tant s'obre un cartró nou i el 4 inicia aquest nou cartró
  • el 5 es forma amb 1+4 per tant estarà als cartrons que comencen amb 1 i amb 4
  • el 6 estarà als cartrons que comencen amb 2 i amb 4….

I ara ja es deixa que ho facin sols. Després, omplint les graelles de la pissarra, es comprova que hagin fet bé els cartrons.

Cloenda:
Preparen el joc ben xulo i el van a fer a diverses classes de alumnes més petits.

Observacions:
És un joc que els agrada molt i per l'altra banda estan sumant i descomposant.
També es pot treballar el sentit de la màgia i de no aixafar els trucs sinó gaudir-ne
.