Dues rèpliques a l'activitat: PLUMP

Rèplica de l'Escola Sadako
a l' activitat PLUMP de
Skogsbackeskolan

Utilitzar les quatre operacions fonamentals per practicar l'operatòria amb nombres enters.

Un tauler i 3 daus (dos d'un color i un d'un altre)

El mestre explica les regles del joc.

• el primer jugador, operant amb els nombres que s'obtenen en llençar els daus, ha d'aconseguir com a resultat un nombre dels que apareixen a les cel·les del tauler (nombres entre 1 i 42). Els dos daus del mateix color representen nombres positius i el de color diferent representa un nombre negatiu. El resultat aconseguit es marca al tauler amb una creu i el jugador que ha fet l'operació obté un punt.
  • és el torn del segon juador, si operant amb els nombres que obté amb els daus no aconsegueix cap resultat que estigui sense marca al tauler, ha de dir PLUMP i perd el torn. Però si, pel contrari, aconsegueix un resultat que encara estigui sense marcar, el marca i obté un punt. A més, pot obtenir punts extres si aconsegueix un resultat que en el tauler estigui a tocar d'altres resultats marcats anteriorment amb una creu. O sigui que en una mateixa jugada es poden obtenir fins a 8 punts extres si la cel·la que marca està rodejada per 8 cel·les ja marcades.
  • el jugador que diu 5 cops PLUM queda descalificat
  • es continua fins que ja no hagi cap cel·la sense marca de creu i el guanyador serà qui en aquest moment tingui més punts acumulats

Els alumnes juguen en grups de 3 o 4 persones.

Es discuteixen de manera col·lectiva quina són les operacions que més han fet servir els alumnes.

El nom del joc "Plump" expressa que no s'ha obtingut cap punt.

També s'ha jugat amb dos daus negatius i un de positiu.

Rèplica de l'escola D. Joao de Portel
a l' activitat PLUMP
de Skogsbackeskolan

A l'escola portuguesa també han fet aquesta activitat amb els seus alumnes treballant simplement amb tres daus del mateix color i per tant, amb tots tres nombres positius.

Rèplica de l'escola Yunis Emre de Karamanl
a l' activitat PLUMP