..Decimals en la corda...
Skogsbackeskolan
Karlstad

Practicar com es llegeix un nombre decimal i com s’ordena aquest tipus de nombres.

• Una corda i pinces de roba
  • Targetes de colors amb nombres decimals escrits en cadascuna
    • Les de color blau, presenten la menor dificultat: nombres amb una xifra després de la coma

• Les de color groc, presenten una dificultat una mica major: nombres amb dues xifres després de la coma

• Les de color taronja, alguns nombres amb una xifra després de la coma i d’altres amb dues xifres després de la coma

Nombre decimal, nombre enter, dècims, centècims.

Es reparteixen deu targetes d’un mateix color a deu alumnes i es discuteix en quin ordre s’han de penjar les targetes a la corda.
Quan es pengen les targetes cada alumne llegeix en veu alta el nombre que està penjant. Mentre, la resta dels alumnes comproven si ho han fet correctament (tant la lectura com l’ordenació)