Egipte
Utrecht (Holanda)

Lliçó 1: Història i arquitectura d'Egipte

10 - 11 anys

Aproximar l'alumnat a la història i l'arquitectura d'Egipte.

Diversos llibres sobre Egipte, la seva història i la seva arquitectura
Un qüestionari sobre la història d'Egipte.

La mestra ensenya als alumnes diverses imatges d'Egipte (piràmides, cases, el riu Nil).

- La mestra llegeix amb els alumnes un text sobre la història d'Egipte en el qual es fa referència a les piràmides i a altres formes d'arquitectura.
- Els alumnes responen el qüestionari sobre la història d'Egipte.

La mestra explica què és el que faran a la següent classe i els demana que cerquin més imatges sobre Egipte, a Internet i en altres publicacions.

Lliçó 2: Piràmides, cases i el Nil

Reconèixer el desenvolupament d'un cub i d'una piràmide.
Construir un cub o una piràmide a partir del desenvolupament.
Identificar formes geomètriques en la realitat quotidiana (per exemple, edificis)

Imatges d'edificis: cases i piràmides.
Imatges de paisatges vistos des del punt de vista d'un ocell.
Un exemple de desenvolupament d'una piràmide i d'un cub.
Papers de colors, cartolines, llapis, regle, pintures.

La mestra recorda als alumnes el que havien fet la lliçó anterior. Presenta el desenvolupament de una piràmide i d'un cub i explica l'objectiu de la lliçó d'aquell dia: reproduir un paisatge egipci amb cases, piràmides i el riu Nil.

Part central :
Copiant sobre una cartolina l'exemple de desenvolupament ensenyat per la mestra i afegint-hi les pestanyes que el desenvolupament model no té, els alumnes dissenyen piràmides i cubs que es transformaran en cases egípcies.
Els alumnes que acaben aquesta part de la feina es dediquen a dibuixar i pintar el riu Nil des del punt de vista d'un ocell.

Amb les cases, les piràmides i els dibuixos del riu Nil es fa una exposició per ensenyar la feina feta als altres alumnes de l'escola. Durant l'exposició els expliquen quines formes geomètriques han fet servir per realitzar aquest paisatge egipci.