FORMES GEOMÈTRIQUES
Utrecht (Holanda)

Lliçó No. 1: Formes geomètriques en la vida quotidiana

9 - 10 anys

Cridar l'atenció de l'alumne sobre les formes geomètriques que l'envolten.
Aprendre el nom de diverses figures geomètriques i aprendre a identificar-les en objectes que servir i veuen en la seva vida quotidiana.

Paquets amb forma de figures geomètriques elementals (per exemple una capsa de galetes embolicada).
Altres objectes de l'aula que es puguin fer servir com a exemples de figures geomètriques.

La mestra ensenya tres objectes amb diferents formes geomètriques, tots ells embolicats: una capsa de xocolata, una capsa de galetes i un llibre. Els alumnes intenten endevinar el contingut de cada paquet.

La mestra proposa als alumnes una discussió al voltant de les formes dels paquets que acaba d'ensenyar i d'altres objectes que té a l'abast.
Els alumnes busquen altres objectes a l'aula amb la forma de figures geomètriques conegudes.
Els alumnes reconeixen a través del tacte formes geomètriques que no poden veure (per exemple, quan els objectes estan dins d'una bossa de plàstic).

La mestra indica el nom d'algunes figures geomètriques i demana als alumnes que busquin a casa seva objectes que tinguin com a forma aquestes figures esmentades.

Lliçó No. 2: La construcció d'una figura geomètrica pròpia

Aprendre a construir algunes figures geomètriques.

Paper, llapis, tisores i pega.

La mestra recorda què havien fet durant la lliçó anterior, els presenta el desenvolupament de diversos cossos geomètrics i els explica que en aquesta classe ells hauran de fer cossos geomètrics fent servir desenvolupaments com aquells que els ha ensenyat.

Els alumnes dibuixen el desenvolupament de diversos cossos geomètrics resseguint amb un llapis les seves cares sobre un full de paper.

Els alumnes ensenyen la seva feina, expliquen els problemes que han trobat durant el procés i com els han resolt.