Geometria i Patrons
Aboe Da'oedschool
Utrecht (Holanda)

8-10 anys.

Els alumnes es familiaritzen amb patrons geomètrics que poden ser trobats tant en l'art islàmic com en altres expressions artístiques.
Els alumnes creen els seus propis treballs artístics involucrant patrons geomètrics com els trobats en les obres d'art estudiades.

Exemples d'art islàmic. Treballs d'artistes com M.C. Escher.
Pintures, paper, patates i un ganivet.

La mestra ensenya als alumnes diverses fotografies amb exemples d'art islàmic i obres de M.C. Escher i els convida a discutir al voltant de les formes geomètriques, les simetries i els patrons que troben en aquestes imatges.

Els alumnes dissenyen figures que la mestra els ajuda a tallar sobre mitja patata, la qual, impregnada de pintura, podran fer servir com a segell. Quan tenen els segells a punt, imprimeixen sobre un paper les figures en vàries orientacions guiant-se per simetries i altres patrons.

Es fa una exposició dels treballs realitzats pels alumnes i es comenten les diverses regularitats que presenten.

Pàgina web esmentada aquí