Art islàmic
Aboe Da'oedschool
Utrecht (Holanda)

Edat:
8-10 anys.

Lliçó 1: El triangle com a base d'un mosaic

Objectius:
Familiarització amb l'art islàmic.
Aprendre a reproduir patrons islàmics formats per triangles.

Materials:
Exemples de patrons Islàmics.
Fitxes de treball pels alumnes.
Llapis de colors.

Introducció:
La mestra ensenya diversos exemples de patrons islàmics i discuteix amb els alumnes al voltant de les formes geomètriques i de les regularitats que hi poden trobar-se. Els explica com poden ells mateixos realitzar els seus propis patrons sobre la base d'un triangle.

Part central:
Els alumnes copien un dels dissenys ensenyats per la mestra en un triangle petit que apareix a la fitxa de treball, l'acoloreixen i fan servir aquest triangle com a model per acolorir la totalitat del patró.

Cloenda:
Es fa una exposició dels treballs realitzats pels alumnes i es comenten les seves característiques.

 

 


Lliçó 2: La simetria com a base d'un mosaic

Objectius:
Familiarització amb les formes geomètriques i els patrons fets servir en els mosaics islàmics.
Aprendre a crear mosaics circulars mitjançant l'ús d'un petit mirall com ajuda per fer simetries.

Materials:
Exemples de patrons Islàmics.
Fitxes de treball pels alumnes.
Llapis de colors i petits miralls.

Introducció:
La mestra ensenya diversos exemples de patrons islàmics i discuteix amb els alumnes al voltant de les formes geomètriques i de les regularitats que hi poden trobar-se.

Part central:
La mestra explica com construir un mosaic dins del "cercle" dividit en 14 sectors triangulars que apareix a la fitxa de treball. Es comença acolorint un dels sectors que conformen el "cercle". Aquest sector s'utilitzarà com a model per acolorir mitjançant simetries els altres sectors. La mestra explica com es pot fer servir el petit mirall per descobrir de quina manera s'ha d'acolorir un sector a partir d'un sector adjacent ja acolorit.

Cloenda:
Es fa una exposició dels treballs realitzats pels alumnes i també una avaluació conjunta: quines dificultats s'han trobat? com les han resolt?