Art islàmic
Utrecht (Holanda)

8-10 anys.

Lliçó 1: El triangle com a base d'un mosaic

Familiarització amb l'art islàmic.
Aprendre a reproduir patrons islàmics formats per triangles.

Exemples de patrons Islàmics.
Fitxes de treball pels alumnes.
Llapis de colors.

La mestra ensenya diversos exemples de patrons islàmics i discuteix amb els alumnes al voltant de les formes geomètriques i de les regularitats que hi poden trobar-se. Els explica com poden ells mateixos realitzar els seus propis patrons sobre la base d'un triangle.

Els alumnes copien un dels dissenys ensenyats per la mestra en un triangle petit que apareix a la fitxa de treball, l'acoloreixen i fan servir aquest triangle com a model per acolorir la totalitat del patró.

Es fa una exposició dels treballs realitzats pels alumnes i es comenten les seves característiques.

Lliçó 2: La simetria com a base d'un mosaic

Familiarització amb les formes geomètriques i els patrons fets servir en els mosaics islàmics.
Aprendre a crear mosaics circulars mitjançant l'ús d'un petit mirall com ajuda per fer simetries.

Exemples de patrons Islàmics.
Fitxes de treball pels alumnes.
Llapis de colors i petits miralls.

La mestra explica com construir un mosaic dins del "cercle" dividit en 14 sectors triangulars que apareix a la fitxa de treball. Es comença acolorint un dels sectors que conformen el "cercle". Aquest sector s'utilitzarà com a model per acolorir mitjançant simetries els altres sectors. La mestra explica com es pot fer servir el petit mirall per descobrir de quina manera s'ha d'acolorir un sector a partir d'un sector adjacent ja acolorit.

Es fa una exposició dels treballs realitzats pels alumnes i també una avaluació conjunta: quines dificultats s'han trobat? com les han resolt?