|
|
Lliçó 1: Per practicar l'orientació espaial
Edat:
8-9 anys
Objectius:
Treball d'orientació espaial amb suport informàtic.
Èmfasi en l'anticipació dels passos a realitzar per resoldre el problema.
Materials:
- Ordinador amb connexió a internet
- Les següents quatre animacions
|
|
|
|
|
Introducció:
Atès que la pàgina web està escrita en holandès, cal que la mestra expliqui als alumnes les instruccions del joc i l'ús dels diferents comandaments. A partir d'aquestes primeres indicacions els alumnes comencen a explorar les activitats proposades amb grau creixent de dificultat.
Observacions:
Alguns alumnes continuen aquesta pràctica a casa seva i en estones de treball lliure.
Lliçó 2 : Per construir amb cubets
Edat:
8-9 anys
Objectius:
- Relacionar-se amb les tres dimensions d'un cos en l'espai.
- Introduir la mesura d'un volum a partir del “cubet” com a unitat.
Materials:
- Ordinador amb connexió a internet
- La següent sèrie d'animacions
|
|
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03028/toepassing_rekenweb.xml
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/00339/toepassing_rekenweb.html
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/02015/toepassing_rekenweb.xml
http://www.fi.uu.nl/wisweb/isdde/applets/NabouwenAanzichten1.htm
http://www.fi.uu.nl/wisweb/isdde/applets/NabouwenAanzichten2.htm |
Introducció:
Atès que la pàgina web està escrita en holandès, cal que la mestra expliqui als alumnes les instruccions del joc i l'ús dels diferents comandaments. A partir d'aquestes primeres indicacions els alumnes comencen a explorar les activitats proposades amb grau creixent de dificultat.
Observacions:
Alguns alumnes continuen aquesta pràctica a casa seva i en estones de treball lliure. |
 |
 |
 |
Lliçó 3: Papiroflèxia
Edat:
8-9 anys
Objectius:
- Construir figures a partir de plegaments de paper.
- Realitzar un procés a partir de indicacions codificades.
Materials:
- Ordinador amb connexió a internet.
- Fulls de papers.
- La següent pàgina d'internet:
|
|
Introducció:
La mestra dóna les instruccions que han de seguir els alumnes per realitzar les figures escollides.
Part central:
Invita als alumnes a que interpretin per ells mateixos els codis utilitzats per indicar els diferents plegaments de paper.
Cloenda:
Es fan servir els ocells com a símbol de la pau el dia 30 de gener en que es celebra el Dia Internacional de la No-Violència. Després es fa una exposició a l'aula de les figures construïdes .
Observacions:
Alguns alumnes
presenten dificultats per anticipar el resultat del seguit de plegaments que van realitzant. |
|
|