ANIMACIONS (APPLETS) http://www.escolasadako.com/arees/Mates/mates.htm
Escola Sadako
Barcelona
barcelona@kube-comenius.eu

Lliçó 1: Per practicar l'orientació espaial

Edat:
8-9 anys

Objectius:

•  Treball d'orientació espaial amb suport informàtic.
•  Èmfasi en l'anticipació dels passos a realitzar per resoldre el problema.

Materials:

  • Ordinador amb connexió a internet
  • Les següents quatre animacions


http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03035/toepassing_rekenweb.html


http://www.fi.uu.nl/toepassingen/05017/toepassing_wisbaak.html



http://nlvm.usu.edu/es/nav/frames_asid_141_g_1_t_3.html



http://www.fi.uu.nl/dwo/wismaat/mod3/frameset.html
Triar l'opció: "A: Kijken van alle kanten"


Introducció:
Atès que la pàgina web està escrita en holandès, cal que la mestra expliqui als alumnes les instruccions del joc i l'ús dels diferents comandaments. A partir d'aquestes primeres indicacions els alumnes comencen a explorar les activitats proposades amb grau creixent de dificultat.

Observacions:
Alguns alumnes continuen aquesta pràctica a casa seva i en estones de treball lliure.

Lliçó 2 : Per construir amb cubets

Edat:
8-9 anys

Objectius:

  • Relacionar-se amb les tres dimensions d'un cos en l'espai.
  • Introduir la mesura d'un volum a partir del “cubet” com a unitat.

Materials:

  • Ordinador amb connexió a internet
  • La següent sèrie d'animacions

http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03028/toepassing_rekenweb.xml
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/00339/toepassing_rekenweb.html
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/02015/toepassing_rekenweb.xml
http://www.fi.uu.nl/wisweb/isdde/applets/NabouwenAanzichten1.htm
http://www.fi.uu.nl/wisweb/isdde/applets/NabouwenAanzichten2.htm

Introducció:
Atès que la pàgina web està escrita en holandès, cal que la mestra expliqui als alumnes les instruccions del joc i l'ús dels diferents comandaments. A partir d'aquestes primeres indicacions els alumnes comencen a explorar les activitats proposades amb grau creixent de dificultat.

Observacions:
Alguns alumnes continuen aquesta pràctica a casa seva i en estones de treball lliure.


Lliçó 3: Papiroflèxia

Edat:
8-9 anys

Objectius:

  • Construir figures a partir de plegaments de paper.
  • Realitzar un procés a partir de indicacions codificades.

Materials:

  • Ordinador amb connexió a internet.
  • Fulls de papers.
  • La següent pàgina d'internet:


http://www.xtec.es/~xescanil/

Introducció:
La mestra dóna les instruccions que han de seguir els alumnes per realitzar les figures escollides.

Part central:
Invita als alumnes a que interpretin per ells mateixos els codis utilitzats per indicar els diferents plegaments de paper.

Cloenda:
Es fan servir els ocells com a símbol de la pau el dia 30 de gener en que es celebra el Dia Internacional de la No-Violència. Després es fa una exposició a l'aula de les figures construïdes .

Observacions:
Alguns alumnes presenten dificultats per anticipar el resultat del seguit de plegaments que van realitzant.