Edat:
11-12 anys
Objectius:
· Distingir
prismes, piràmides, cilindres i cons
· Cercar relacions entre cares, arestes i vèrtexs
· Distingir els poliedres regulars
· Reconèixer figures sòlides a partir del seu desplegament
· Adquirir estratègies per a la resolució de problemes
· Distingir la geometria de l'entorn
Materials:
· Plastilina,
escuradents, POLYDRON, camera de fotografiar i ordinador.
Vocabulari:
· Prisma i piràmide
· Cilindre, cilindre recte, cilindre oblic, con
· Cares, arestes, vèrtexs
· Prisma triangular, quadrangular, pentagonal i hexagonal
· Piràmide triangular, quadrangular, pentagonal i hexagonal
Desenvolupament de la lliçó:
- A partir d'unes imatges, construir les figures.
- Recordar conceptes bàsics fent un quadre resum del què ja saben: polígon regular i irregular, vèrtex, cares, arestes… Reconèixer-los.
- Construir cossos amb escuredents i plastilina.
- Practiquem com fer dibuixos de prismes i piràmides en tres dimensions sobre el pla.
- Itinerari geomètric pels voltants de l'escola tot fent fotografies. Traspasar a paper les fotografies fetes marcant el concepte geomètric observat (amb suport informàtic). Elaborar un mural.
- Fer de guies amb els nois/es de tercer pels voltant de l'escola explicant el què han après.
- Treballar la definició i treballar el mètode d'estudi.
- L'avaluació consta de dues parts: Una escrita on han de definir i anomenar i l'altra oral en què de la caixa de cossos de fusta han de triar l'objecte descrit pel mestre.
- Funcions bàsiques: Dictat de situació espaial i diferents punts de vista.
- Pàgines web: www.fi.uu.nl i www.xtec.net/clic
|