LA GEOMETRIA I L'ENTORN

Escola Sadako
Barcelona
barcelona@kube-comenius.eu

Edat:
11-12 anys

Objectius:

· Distingir prismes, piràmides, cilindres i cons
· Cercar relacions entre cares, arestes i vèrtexs
· Distingir els poliedres regulars
· Reconèixer figures sòlides a partir del seu desplegament
· Adquirir estratègies per a la resolució de problemes
· Distingir la geometria de l'entorn

Materials:

· Plastilina, escuradents, POLYDRON, camera de fotografiar i ordinador.

Vocabulari:

· Prisma i piràmide
· Cilindre, cilindre recte, cilindre oblic, con
· Cares, arestes, vèrtexs
· Prisma triangular, quadrangular, pentagonal i hexagonal
· Piràmide triangular, quadrangular, pentagonal i hexagonal

Desenvolupament de la lliçó:

  • A partir d'unes imatges, construir les figures.
  • Recordar conceptes bàsics fent un quadre resum del què ja saben: polígon regular i irregular, vèrtex, cares, arestes… Reconèixer-los.
  • Construir cossos amb escuredents i plastilina.
  • Practiquem com fer dibuixos de prismes i piràmides en tres dimensions sobre el pla.
  • Itinerari geomètric pels voltants de l'escola tot fent fotografies. Traspasar a paper les fotografies fetes marcant el concepte geomètric observat (amb suport informàtic). Elaborar un mural.
  • Fer de guies amb els nois/es de tercer pels voltant de l'escola explicant el què han après.
  • Treballar la definició i treballar el mètode d'estudi.
  • L'avaluació consta de dues parts: Una escrita on han de definir i anomenar i l'altra oral en què de la caixa de cossos de fusta han de triar l'objecte descrit pel mestre.

- Funcions bàsiques: Dictat de situació espaial i diferents punts de vista.
- Pàgines web: www.fi.uu.nl i www.xtec.net/clic