LA HISTÒRIA DE LA GEOMETRIA
Escola Sadako
barcelona@kube-comenius.eu

7-8 anys.
Aquesta activitat inicialment adreçada als alumnes de segon, aquest any també ha estat presentada als alumnes de quart (9-10 anys) i de sisè (11-12 anys) amb petites adaptacions.

• Veure que gràcies a la geometria el món ha avançat.
  • Adquirir una cultura general

• Powerpoint de "La història de la geometria"

Vocabulari:

• Geometria
  • Forma arrodonida, triangle, quadrat, rectangle, sanefes, sèries

Desenvolupament de la lliçó:
Als nens/es se'ls fa mirar per la finestra (veuen cases, arbres, fanals...) i els fem adonar que hi ha formes: Quines formes veiem.....?
Llavors els diem que per arribar a fer aquestes formes han hagut de pensar, estudiar.... Ja a la prehistòria.... i s'inicia el conte.

Mentre va passant el conte el mestre explica la història permeten un diàleg. Quan acaba la història els diem que tot és geometria i que hi ha gent especialitzada amb geometria i hi ha oficis que han de saber-ne: Arquitectes, decoradors, fabricants de mobles,......