Punts de vista
barcelona@kube-comenius.eu

Lliçó 1: L'illa del pirata

Identificar la posició d'un fotògraf a partir de la fotografia i ubicar-la en un plànol.

Fitxa de treball fotocopiada

La mestra comenta amb els alumnes les imatges que apareixen a la fitxa. Destaca la interpretació del símbols utilitzats.

Els alumnes en petit grups fan la feina.

Cada grup exposa la seva proposta de respostes i es discuteix entre tots la correcció. És aquesta discussió la que dóna validesa a l'activitat.

La proposta d'aquesta lliçó està basada en una adaptació de l'activitat que apareix en http://www.fi.uu.nl/toepassingen/00113/toepassing_rekenweb.html, activitat a la qual no poden accedir directament els alumnes per les dificultats de la llengua.

Lliçó 2: Des d'on s'ha fet la foto?

Identificar des de quin punt de vista és observat un cos tridimensional.

Fitxa de treball fotocopiada.

Davant, darrere, dreta, esquerra, dalt i sota.

La mestra lliura la fitxa de treball als alumnes amb diversos exercicis. En cada exercici apareix la imatge d'una figura de tres dimensions i al costat una imatge bidimensional corresponent a una vista d'aquesta figura. Els alumnes han d'identificar si es tracta d'una vista des de davant, des de darrere, des de la dreta, des de l'esquerra, des de dalt o des de sota.

Alguns mestres comenten les dificultats que poden tenir alguns alumnes d'identificar el punt de vista per no poder manipular l'objecte fotografiat. Per tant, hem decidit que, en aquests casos, els alumnes puguin recórrer a la pàgina web que va inspirar aquesta activitat i que inicialment no volíem utilitzar degut a la dificultat amb l'idioma.