Vocabulari:
Soterrani, planta baixa, planta primera, segona, tercera. Vista aèria.
Introducció:
Es presenten els plànols de les diferents plantes de l'escola i es comenten en forma grupal.
Part central:
Es presenta una sèrie de fotografies i en petits grups es localitza físicament l'espai fotografiat, així com també la posició del fotògraf. Es convida els nens a moure's per l'edifici.
Cloenda:
Cada grup registra sobre el plànol, utilitzant dos colors diferents, les dues localitzacions esmentades anteriorment.
Observacions:
Els alumnes s'han trobat principalment amb dos tipus de dificultats:
- de lectura del plànol (exemple: orientar correctament el plànol respecte a referències significatives com el carrer, el pati, etc., ubicar un lloc a la dreta o a l'esquerra d'una escala, confondre plantes)
- registrar al plànol una localització que ja havien ubicat físicament.
Lliçó 3: Elements geomètrics dins l'escola
Objectiu:
Associar termes geomètrics en objectes que els envolten.
Materials:
Fotografies de diferents racons de l'escola
Vocabulari:
Cub, prisma, piràmide, con, cilindre, etc.
Rectangle, quadrat, triangle, cercle, etc.
Línies corbes, rectes, perpendiculars, paral·leles.
Introducció:
Es demana als alumnes que observin les imatges, que hi identifiquin el màxim de figures geomètriques i les etiquetin.
|