Cares de gats amb quadrats
Skogsbackeskolan
Karlstad (Suècia)
karlstad@kube-comenius.eu

Saber com plegar un full rectangular de paper per obtenir un quadrat i com plegar un quadrat per obtenir un triangle.

Fulls de paper, tisores i llapis de cera.

Rectangle, quadrat i triangle.

La mestra ensenya als alumnes com plegar un full rectangular de paper per aconseguir un quadrat: col·locant una de les cantonades del full sobre la banda oposada tal com es veu a la fotografia.

Els demana que retallin la part que sobra després del plegament i així es queden amb un quadrat plegat per la meitat. Pleguen la cantonada oposada a la diagonal com es veu a la fotografia.

Giren la figura de manera d'apropar-se el costat més llarg i pleguen cap a dalt les dues cantonades inferiors.

Giren el paper de manera que els plecs quedin sobre la taula i sobre el tros de paper que queda a la vista dibuixen la cara d'un gat.

Els alumnes van gaudir fent els gats. Alguns alumnes van plegar les cantonades de manera diferent i el resultat va ser més aviat semblant a un gos, però de totes maneres van familiaritzar-se amb la forma dels triangles, quadrats i rectangles i van assabentar-se de com fer aquestes formes a partir d'un full de paper.