A Espanya el "Caràcter
Propi" s'elaborà l'any 1982, i posteriorment es va adequar
a la nova llei d'educació i als signes d'aquest temps.
Des de l'any 1990 s'ha portat a la pràctica
i s'ha desenvolupat en els nostres col·legis.
Caràcter propi dels
col·legis Luz Casanova d'Espanya
Qui som?
1.1.- |
Identificant-nos amb l'esperit que impulsà
a la Congregació Apostòliques del Cor de Jesús
a optar per aquest col·legi, afirmem que la definició
de la nostra identitat com a educadors és:
- Una comunitat educativa que acull preferentment als més
senzills.
- Juntament a una escola humanitzadora.
- Amb una dimensió creient.
|
Acollida als més senzills
2.1.- |
Acollim als més senzills des del coneixement
de la seva realitat concreta, ens adaptem a les seves necessitats. |
2.2.- |
Cerquem la seva promoció, afavorint una
integració social i el desenvolupament de la seva persona. |
Escola humanitzadora
Promovem uns valors, una cultura i un espai vital.
3.1.- |
Valors: concebim l'educació com a un procés
de formació de la persona humana que tendeix cap al desenvolupament
armònic, amb un estil senzill, de confiança, acollidor,
flexible, proper, participatiu, corresponsable i solidari. |
3.2.- |
Cultura: volem promoure i transmetre la cultura
com a mitjà que capaciti per a la vida en comunitat de
la família humana, com a factor de servei mutu, com a
valor que potenciï la maduresa individual i social de la
persona per assumir un compromís en la vida. |
3.3.- |
Espai vital: considerem el col·legi com
un lloc de trobada dins la nostra societat, obert a les realitats
mundials i de l'entorn i orientem l'acció educativa de
manera que s'assoleixi la corresponsabilitat de tothom. |
Dimensió creient
4.1.- |
El col·legi es defineix com a un espai
dins de l'acció evangelitzadora de l'Església,
per la qual cosa vol promoure el desenvolupament de la persona
humana d'acord amb els valors de l'Evangeli, per a la formació
d'una dona i un home comunitaris, lliures i solidaris que en
actitud crítica siguin capaços de col·laborar
en la transformació i el creixement d'una nova societat. |
4.2.- |
El col·legi considera essencial la formació
religiosa de l'alumne com a mitjà per a portar a terme
la missió de la qual és responsable i considera
aquesta formació com a cultura religiosa i com a clima
que dinamitza tota l'activitat del Centre, afavorint l'experiència
religiosa i des de la vivència dels valors de l'Evangeli
ajuda al descobriment de Jesús de Nazaret, un Déu
viu i personal que salva a l'home. |
Som comunitat educativa
5.1.- |
Concebim el Col·legi com a una comunitat
educativa, integrada per tots els que col·laboren en
ell: religioses, professors, alumnes, pares i personal no docent. |
5.2.- |
Condició exigible per a formar part de
la comunitat educativa serà l'acceptació d'aquest
Caràcter Propi, respectant l'estil del Centre amb el
compromís de col·laborar en la realització
del nostre Projecte Educatiu. |
5.3.- |
Com a característica del Centre promovem:
l'acceptació de la persona valorant la realització
de la funció específica de cadascú, com
a part integrant d'una labor de conjunt, la col·laboració
estreta de tots en una tasca comú, el diàleg i
la responsabilitat solidària en quantes accions suposin
la marxa del Centre. |
Metodologia
6.1.- |
Considerem l'educació com a un procés
actiu i mai conclòs. |
6.2.- |
La nostra metodologia està adaptada a la
realitat de cada grup humà posant en acció les
capacitats i recursos de la persona, de manera que s'arribi
al ple desenvolupament de la seva creativitat i les seves possibilitats.
|
6.3.- |
Projectem un procés educatiu seqüencial,
en contínua creativitat i reactualització, el
qual prepara a la persona per a la seva apertura a un món
en procés continu de canvi. |
6.4.- |
Creant vies que possibiliten la informació,
participació, gestió i consecució dels
objectius i valors que volem promoure. |
6.5.- |
Basem la nostra metodologia en el veure-jutjar-actuar
i en ella l'avaluació, d'acord amb la normativa vigent,
és un element clau que adaptem al Centre. |
|
 |
Apostòliques del Cor de Jesús
|
|