HISTÒRIA DE LA TORRE MARIMON

L´actual finca de Torre Marimon situada al terme municipal de Caldes de Montbui va ser adquirida per la Mancomunitat de Catalunya, presidida per Josep Puig i Cadafalch, l´any 1923 amb la finalitat d´ubicar l´Escola d´Agricultura de Barcelona que havia de ser traslladada a causa de l´obertura de l´avinguda Diagonal.

L´any 1927 s´iniciaren les obres de construcció del complex arquitectònic que acabaren l´any 1931.

L´Escola d´Agricultura “Granja Model Experimental’ inicià els cursos d´immediat a la compra de la finca, rebent la visita del rei Alfons XIII, l´any 1929.

Finalitzada la guerra civil l´Escola Superior d´Agricultura de Barcelona tornà a la capital, dins el recinte de la fàbrica Can Batlló, conegut, també, com recinte de l´Escola Industrial, al carrer Urgell.

Els terrenys agrícoles de Torre Marimon passaren a ser els camps de pràctiques de l´Escola Superior d´Agricultura i es creà l´Escola de Capatassos Agrícoles que va impartir cursos fins l´any 1980 i, que en règim d´internat, arribà a albergà 80 alumnes.

A partir de 1980 s´impartiren cursos de Formació Professional Agrària fins l´any 1996 que cessaren totes les activitats acadèmiques.

LA TORRE MARIMON EN L'ACTUALITAT

La finca Torre Marimon te una extensió de 115 ha, de les quals 60 són de bosc, 50 de conreus i les restants estan ocupades per edificis i camins.

Les persones que treballen a la finca estan dedicades als serveis de manteniment del complex arquitectònic i de l´entorn, als conreus agrícoles, als treballs silvícoles i a la ramaderia de la finca, així com a la producció d´arbres destinats, fonamentalment, a vies i recintes públics i al suport a les pràctiques agropequàries de l´Escola Superior d´Agricultura de Barcelona.

La referència de Torre Marimon en els àmbits de la recerca agrària i l´educació ambiental continua encara vigent a les comarques vallesanes. Són objectius immediats potenciar aquestes activitats, com les que desenvolupa en l´actualitat l´Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA) de la Generalitat de Catalunya.

En el recinte també es desenvolupen activitats formatives promogudes directament o en concert amb entitats, així com activitats pedagògiques, esportives i lúdiques directament relacionades amb les associacions i els ajuntaments de l´entorn i d´una manera especial en el de Caldes de Montbui