Hi havia una vegada... Aquesta frase dóna títol al treball de Sant Jordi d'enguany. Tots els alumnes i mestres de l'Escola ens hem endinsat en el món dels contes. La Blancaneus, en Patufet, la Caputxeta Vermella, el llop... els seus sentiments més amagats han volgut sortir a la llum. Els nens i nenes de l'Escola, amb les seves paraules, ens han apropat al petit món de cada personatge.

Els nens i nenes d'Educació Infantil, mitjançant la fotografia han explicat quin personatge de conte els agradaria ser i "Mirant Kandinsky" han arribat als contes. A partir d'aquí s'han inventat el conte "Trossos de Pallasso" i han buscat elements dels contes en un quadre.

A l'Educació Primària un catàleg de personatges ens parla dels nens, les mares, els germans, els reis i les reines, prínceps i princeses, madrastres i fades, bruixes i llops... Contes per... és un recull de narracions curtes: contes per ser vistos pel forat de la rentadora, contes per menjar, contes per anar a dormir, contes per aprendre a riure, contes per ser vistos mentre cauen per l'aixeta... Al diari "La veu dels contes" s'hi poden llegir les últimes notícies del món dels contes. L'elefant protagonitza un conte en anglès i la cantata "L'elefant sense trompa", que s'ha gravat en un cassette.

Els alumnes d'Educació Secundària han fet una aproximació als contistes europeus més coneguts: Germans Grimm, Charles Perrault i Hans Christian Andersen. A "La màgia dels objectes" s'ha fet un treball de documentació sobree la simbologia universal d'uns quants elements que apareixen als contes. Des de l'àrea de Llengua anglesa s'han reescrit, fent una actualització, dos contes d'Andersen:: The singer's new face i The swineherd. En Llengua francesa s'han llegit contes de Charles Perrault i s'ha creat una nova versió, mescla de diferents contes.

Tots aquests treballs els trobareu al LLAMPEC 27, la nostra "revista" de Sant Jordi.

Sant Jordi ' 97

Benvinguda · Presentació · Informació · Un passeig per l'Escola ·