Aula d'acollida

QUÈ ÉS L’AULA D’ACOLLIDA?

“L’aula d’acollida és un recurs imprescindible per ajudar l’alumnat que ve, sovint de països molt llunyans, en un moment molt significatiu de la seva trajectòria vital: aquell en el qual ha deixat un país que l’ha vist néixer per continuar la seva vida en una altre del qual, en principi, ho sol desconèixer tot.”

Maria Majó i Clavell

QUIN ÉS L’OBJECTIU?

L’objectiu principal de l’Aula és l'acollida de l’alumnat nouvingut, tant pel que fa a l’aprenentatge de la llengua vehicular, el català, com a aspectes de caràcter pedagògic i d'integració social i cultural.

COM FUNCIONA?

Aquest és el segon curs que l’escola té en funcionament l’aula d’acollida. Es fa càrrec de l’adaptació de 28 alumnes nouvinguts provinents de països diferents: Bolívia, el Marroc, Xina, Colòmbia, Bulgària, Santo Domingo, l’Argentina, Brasil, Gàmbia, Senegal, Perú i Equador. El país predominant és Bolívia amb 8 dels 28 alumnes.

La metodologia a l’Aula és força activa. S’intenta que a cada sessió es desenvolupi les quatre competències de la llengua (comprensió oral, comprensió escrita, expressió oral i expressió escrita). Per tal que això sigui possible la classe s’organitza entorn activitats que permetin exercir les quatre competències esmentades. Sovint les activitats es reforcen mitjançant jocs que permeten consolidar els coneixements adquirits d’una manera lúdica.