|
Compostatge
escolar !
|
|
Des
de l'escola volem afavorir el reciclatge casolà,
per això hem instal·lat al pati una compostadora
de matèria orgànica per així tornar
a la terra el que és de la terra, i d'aquesta manera
poder completar el Cicle Natural. |
La
matèria que es desfà, està formada
per les restes vegetals que es produeixen a la cuina de
l'escola, també per fulles seques o restes de poda. |
Perquè
el procès, que dura uns nou mesos, sigui efectiu
cla tenir-ne cura per tal que els microorganismes encarregats
de fer la descomposició disposin de les condicions
d'oxigen, aigua, menjar equilibrat i temperatura adequada.
|
Aproximadament
un cop a la setmana se'n fa un control amb els alumnes |
Un
cop ens hem posat els guants corresponents, barregem les
restes amb una forca de baix cap a dalt i pels costats,
per evitar deixar zones que puguin acumular humitat per
manca d'oxigen. La planta disposa d'un sistema de ventilació
semblant a una xemeneia. |
Per
saber com està la humitat, agafem un grapat de
compostatge amb la mà i el premem, si cauen gotes,
vol dir que està massa humit i cal regular-ho tirant-hi
serradures. Si en canvi està massa sec cal posar-hi
una mica d'aigua. |
Pel
que fa a la temperatura, segueix dues fases: la de descomposició
que hi ha una temperatura més elevada i la de maduració
que ja no desprèn tanta calor. El producte acabat
és totalment natural i sembla terra vegetal fosca.
Fer el compostatge no representa cap prejudici, ja que
si es fa bé, no fa pudor, no és antihigiènic
i no és cap niu de plagues. |
El
compostatge representa una experiència personal
de tancament del cicle de la matèria en el propi
jardí de casa o de l'escola. |
Permet
la reutilització en origen dels recursos orgànics. |
Des
de l'escola us animem! |
|
Curs
2005-06 |
|
|
Avui
ha fet molt fred, estem a -3 graus. Hem fet prediccions
per mirar si feria més fred a dins o fora de
la compostadora.On creieu que fa més fred? Si
llegiu atentament més avall trobareu la resposta.
|
|
|
|
Ara
hem posat el termòmetre.
|
|
|
També
hem comprovat en quin dels contenidors hi feia més
calor, en el que contenia matèria orgànica
triturada o en el que no estava triturada. Sabeu quin
és el resultat? A tots dos hi feia la mateixa
temperatura: 5 graus.
|
|
Curs
2001-02 |
|
|
|
|
|
|
Aquí
podeu veure la planta de compostatge que es troba
situada al pati d'Educació Infantil.
|
|
Remenem
amb la forca el compostatge.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mireu
que bé que ens ho passem barrejant les
restes vegetals que es produeixen a la cuina escolar
i també les fulles seques o restes de poda!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Amb
les nostres mans agafem el compostatge i mirem
el grau d'humitat.
|
|
|
Avui
li faltava una miqueta d'aigua i n'hem afegit.
Ho fem bé, oi?
|
|
|
|
|