Un passeig per l’escola

Ludoteca

El joc ocupa en l'etapa d'Ed. Infantil i el Primer cicle de Primària un espai significatiu dins del  currículum. Per això els nens i les nenes hi van diferents sessions setmanals en funció de l'edat.
A més d'ajudar a desplegar la personalitat i a expressar les seves emocions, el joc facilita els  intercanvis socials, aprenen a compartir, a comunicar-se oralment, adquireixen aprenentatges i es diverteixen.

Racons de la ludoteca:

La casa
L’ambulatori
La perruqueria i saló de bellesa
La botiga
Les disfresses

(Clica a les fotos per ampliar)

Aula de psicomotricitat i música.
Música i moviment
Aprofitem la necessitat de moviment que té l’infant perquè de manera lúdica, captin els conceptes musicals implícits en les danses i els jocs que impliquen moviment.

Desenvolupament de la sessió

Explicació d’un racó, instrument, dansa o cançó nova. Recordatori d’un racó, instrument, dansa o cançó nova. Recordatori del dia anterior.

Gimnàs

A l’àrea d’educació física es pretén que els nens surtin amb un ampli bagatge físic i un bon estat de forma que els permeti seguir els ritmes que necessitaran més endavant i despertar en ells el gust per l’esport com a pràctica de la vida quotidiana. Podríem parlar de diferents àmbits dins l’assignatura:

1. Coneixement del propi cos: conèixer les parts en que es composa, el seu funcionament i els canvis que patiran.
  2. Condició física: intentem mantenir el cos en una forma bàsica saludable.
  3. Coneixements de disciplines pre-esportives: per mitjà del joc ens apropem al més ampli coneixement esportiu.
  4. Coneixement expressiu: coneixem el nostre llenguatge corporal a través de la dansa i altres disciplines expressives.

Els objectius bàsics de l’àrea estaran subjectes a una perspectiva lúdico-higiènica.

Aula d’ordinadors

En l’actualitat, l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació és un element essencial per informar-nos, aprendre i comunicar-nos.
Aprenem a dominar  els elements del programari com  processador de text, editors de gràfics, programes de dibuix, powerpoint, a fer un bloc.....
Aprenem a cercar informació relacionada amb els projectes o temes d’estudi, i  treballem les àrees de llengua, matemàtiques, de medi social i natural, anglès... aprofitant els diferents recursos tecnològics que ens ofereix la xarxa ( edu365, els Jclic, l’escola oberta... ), CD o DVD. Aprenem a comunicar-nos i relacionar-nos mitjançant el correu electrònic.

Aula d’anglès

Quan entrem a l’aula d’angles es crea l’ambient adequat per parlar aquesta nova llengua. Els rètols que es poden llegir a les parets, els contes, els dvd, les cançons i els jocs, tot està pensat per submergir els nens i les nenes a l’anglès.
Tots els grups de l’escola des de p-4 fins a 6é passen per l’aula. Cada curs disposa del seu espai i del material específic per a cada edat, llibres de text, contes, pel·lícules, jocs i material per practicar l’escolta i la parla.
L’organització de l’espai, disposició de les taules i cadires es flexible i s’adequa al grup classe i a cada activitat que es fa durant cada sessió. A Educació infantil i a cicle inicial assisteixen en grups desdoblats i a cicle mitjà i superior, en grup sencer.

Aula d’EE

La mestra de suport en l’educació especial intervé davant de:

• Alumnes amb dificultats d’aprenentatge (no adquireix els continguts de les àrees, cal incidir en habilitats per a aprendre (memòria, atenció, percepció, coneixement del cos, organització en el temps i l’espai), li costa assolir els hàbits de treball.
  • Alumnes amb dificultats de llenguatge (articulació, lèxic pobre, organització del discurs)
  • Alumnes nouvinguts sense coneixement del català, no introduïts en la lectoescriptura.

La intervenció es fa:

- A Parvulari i cicle inicial: l’aula ordinària i a l’aula d’EE .( quan l’organització de l’aula ho permet, exemple: Racons)
- A cicle mitjà i superior: a l’AEE (una aula especifica organitzada per atendre l’alumnat amb  necessitats educatives especials que no poden ser ateses a l’AO ja que segueixen programes diferenciats, requereixen una atenció més individualitzada o requereixen la utilització de més materials)

Procés de derivació: Detecció, Avaluació  i Planificació

A partir de la demanda del mestre o d’un dictamen de l’EAP es segueix el següent procés:

1. Trobada amb el tutor/a on em lliura una pauta d’observació (Documents: full de valoració de curs, darrer informe:general i de suport.  resultats d’aprenentatge)
  2. Valoració del nivell de competències de l’alumne.
  3. Planifiquem la programació.
  4. Trobades de seguiment amb al tutor/a per anar revisant la programació i en les sessions d’avaluació.

• CEIP LA MARINA. Rambla de la Marina, 408 08907 L'Hospitalet de Ll. Telf: 933355846