LLENGUA CATALANA |
En acabar el Cicle Inicial els nens i les
nenes haurien de poder:
* Participar en les situacions comunicatives habituals en
el context escolar i social, respectant les normes quan
parlen els altres.
* Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen
en activitats d'aula i en la vida quotidiana.
* Fer exposicions orals de textos referits a coneixements,
vivències o fets, adaptant el to de veu i el gest.
* Comprendre i extreure les informacions més importants
de textos escrits adequats a l'edat.
* Escriure textos de diferents tipologies que responguin
a diferents situacions (notícies, experiències,
descripcions
).
* Escriure textos narratius basats en models, com ara contes,
refranys, rodolins, etc.
* Mostrar coneixement de les normes ortogràfiques
més bàsiques aplicades als seus escrits.
* Mostrar interès per la lectura en general.
* Començar a observar el funcionament de la llengua
com sinònims, antònims, derivats, etc.
* Comprendre categories gramaticals bàsiques, gènere,
nombre, nom i verb.
* Tenir interès en aconseguir una bona presentació
dels treballs. |
LLENGUA CASTELLANA |
En acabar el Cicle Inicial, els nens i les nenes haurien
de poder:
* Participar en les situacions comunicatives habituals
en el context escolar i social, respectant les normes
quan parlen els altres.
* Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen
en activitats d'aula i en la vida quotidiana.
* Fer exposicions orals de textos referits a coneixements,
vivències o fets, adaptant el to de veu i el gest.
* Comprendre informacions rellevants de missatges escrits
breus i mostrar comprensió per mitjà d'explicacions
orals o altres representacions com escollir dibuixos,
completar un text, etc.
* Escriure missatges relacionats amb temes d'aprenentatge
i experiències pròpies tot redactant amb
claredat i ortografia adequada als seus aprenentatges.
* Mostrar coneixement en la correspondència so-grafia
i tenir assolida l'ortografia base i algunes regles bàsiques.
* Aplicar els coneixements apresos en català referents
a les estructures comunes d'ambdues llengües.
|
MATEMÀTIQUES |
En acabar el Cicle Inicial, els nens i les
nenes haurien de poder:
* Reconèixer i utilitzar diferents usos dels nombres
en situacions familiars i en altres àrees.
* Cercar semblances i diferències entre objectes
i situacions (en particular els que es produeixen en una
seqüència) i classificar i ordenar objectes
d'acord a diferents criteris.
* Comprendre situacions problema relacionades amb la pròpia
experiència. Emprendre la resolució de forma
autònoma i expressar la solució i el procés
seguit.
* Comunicar oralment coneixements i processos matemàtics
duts a terme (càlcul, mesura i resolucions de problemes).
* Interpretar, representar i utilitzar els nombres naturals
inferiors a 1000 en contextos de la vida quotidiana.
* Desenvolupar agilitat en el càlcul mental. Usar
la suma i la resta sense portar. Introducció a la
resta portant-ne.
* Definir la situació d'un objecte a l'espai i d'un
desplaçament: davant-darrere, dreta-esquerra, etc.
* Identificar, analitzar i descriure objectes amb formes
geomètriques bàsiques.
* Mesurar objectes, espais i temps amb unitats no convencionals
(pams, peus, passes,
) i convencionals (kg,m,l,dia
i hora) utilitzant instruments propers.
* Interpretar i construir petits gràfics (pictogrames
i diagrames de barres) amb dades sobre fets coneguts relatius
a la vida quotidiana i d'altres àrees. |
|
|