> Vuela con el bádminton
LLENGUA CATALANA
En acabar el Cicle Inicial els nens i les nenes haurien de poder:
* Participar en les situacions comunicatives habituals en el context escolar i social, respectant les normes quan parlen els altres.
* Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d'aula i en la vida quotidiana.
* Fer exposicions orals de textos referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu i el gest.
* Comprendre i extreure les informacions més importants de textos escrits adequats a l'edat.
* Escriure textos de diferents tipologies que responguin a diferents situacions (notícies, experiències, descripcions…).
* Escriure textos narratius basats en models, com ara contes, refranys, rodolins, etc.
* Mostrar coneixement de les normes ortogràfiques més bàsiques aplicades als seus escrits.
* Mostrar interès per la lectura en general.
* Començar a observar el funcionament de la llengua com sinònims, antònims, derivats, etc.
* Comprendre categories gramaticals bàsiques, gènere, nombre, nom i verb.
* Tenir interès en aconseguir una bona presentació dels treballs.
LLENGUA CASTELLANA

En acabar el Cicle Inicial, els nens i les nenes haurien de poder:
* Comprendre informacions rellevants de missatges escrits breus i mostrar comprensió per mitjà d'explicacions orals o altres representacions com escollir dibuixos, completar un text, etc.
* Escriure missatges relacionats amb temes d'aprenentatge i experiències pròpies tot redactant amb claredat i ortografia adequada als seus aprenentatges.
* Mostrar coneixement en la correspondència so-grafia i tenir assolida l'ortografia base i algunes regles bàsiques.
* Aplicar els coneixements apresos en català referents a les estructures comunes d'ambdues llengües.

MATEMÀTIQUES
En acabar el Cicle Inicial, els nens i les nenes haurien de poder:
* Reconèixer i utilitzar diferents usos dels nombres en situacions familiars i en altres àrees.
* Cercar semblances i diferències entre objectes i situacions (en particular els que es produeixen en una seqüència) i classificar i ordenar objectes d'acord a diferents criteris.
* Comprendre situacions problema relacionades amb la pròpia experiència. Emprendre la resolució de forma autònoma i expressar la solució i el procés seguit.
* Comunicar oralment coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul, mesura i resolucions de problemes).
* Interpretar, representar i utilitzar els nombres naturals inferiors a 1000 en contextos de la vida quotidiana.
* Desenvolupar agilitat en el càlcul mental. Usar la suma i la resta sense portar. Introducció a la resta portant-ne.
* Definir la situació d'un objecte a l'espai i d'un desplaçament: davant-darrere, dreta-esquerra, etc.
* Identificar, analitzar i descriure objectes amb formes geomètriques bàsiques.
* Mesurar objectes, espais i temps amb unitats no convencionals (pams, peus, passes,…) i convencionals (kg,m,l,dia i hora) utilitzant instruments propers.
* Interpretar i construir petits gràfics (pictogrames i diagrames de barres) amb dades sobre fets coneguts relatius a la vida quotidiana i d'altres àrees.