> Vuela con el bádminton
LLENGUA CATALANA i LLENGUA CASTELLANA
En acabar el Cicle Mitjà, els nens i les nenes haurien de tenir competència en les dues llengües oficials per:
* Participar en converses de classe i utilitzar un llenguatge comprensible per a les funcions bàsiques.
* Comprendre i extreure informació de produccions orals, tot distingint entre idees principals i secundàries.
* Exposar temes de manera ordenada i comprensible amb un guió.
* Comprendre i extreure informació rellevant d'escrits variats de qualse-vol àrea escolar i de la vida quotidiana a partir del text, imatges, esquemes, graelles, etc.
* Llegir de manera autònoma i comprensiva tot tipus de textos i respondre a preguntes literals o que comporten relació amb coneixements previs o inferències.
* Escriure textos de diferent tipologia tot aplicant els coneixements ortogràfics i textuals treballats.
* Revisar el text quan s'acaba per millorar la coherència, cohesió, lèxic i puntuació.
* Mostrar seguretat en la ortografia de base i a les normes constants, així com memoritzar paraules amb dificultat ortogràfica però d'ús habitual.
* Reconèixer les categories gramaticals de nom, verb, adjectiu, articles i connectors.
* Aplicar signes de puntuació i reconèixer paraules agudes, planes i esdrúixoles.
* Presentar els treballs amb correcció.
* Coneixement del programari bàsic de tractament de textos.
MATEMÀTIQUES
En acabar el Cicle Mitjà els nens i les nenes haurien de :
* Reconèixer i utilitzar els conceptes associats a la multiplicació (repetició de la unitat) i divisió (partició, agrupament i aproximació).
* Fer sumes i restes amb decimals i multiplicacions i divisions fins a dos xifres.
* Trobar els canvis i regularitats d'una seqüència, descriure-les i continuar-la.
* Comprendre situacions-problema de l'entorn proper. Crear o seleccionar les dades necessàries i estimar una resposta. Desenvolupar la solució. Expressar el procés de solució i la resposta.
* Comunicar oralment i per escrit els coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul, mesura, construccions geomètriques, resolució de problemes).
* Lectura i escriptura dels números fins al milió.
* Situar en la recta numèrica els números naturals i els fraccionaris més comuns(1/2, 1/4, 1/3). Arrodoniments.
* Aplicació dels números decimals en contextos reals. Aplicació a l'Euro i els decimals monetaris.
* Desenvolupar l'agilitat en el càlcul mental.
* Interpretar i fer representacions mitjançant croquis i plànols.
* Identificar, reconèixer i descriure polígons i classificar les formes i els cossos amb característiques geomètriques com els costats o els angles.
* Comprensió i ús de les unitats de mesura més freqüents: longitud (km, m, cm, mm),massa (kg, g), capacitat (l, ml), temps (any, mes, setmana, dia, hores i minuts).
* Seleccionar l'instrument i la mesura més adient a cada cas.
* Recollir dades sobre fets senzills i expressar-les amb gràfics.