> Vuela con el bádminton
LLENGUA CATALANA i LLENGUA CASTELLANA
En acabar el Cicle Superior els nens i les nenes haurien de tenir competència en les dues llengües oficials per:
* Participar activament en les converses de classe i usar un llenguatge comprensible per funcions bàsiques com relacionar-se, aprendre, expressar experiències i imaginar. Així mateix han de saber escoltar i respectar els torns de paraules.
* Comprendre oralment conferències, exposicions i explicacions provinents de qualsevol mitjà i tenir capacitat per fer una síntesi oral a partir de les idees principals que s'han exposat.
* Esposar temes de producció pròpia oralment adaptant l'entonació, el to de veu o el gest a la situació comunicativa.
* Comprendre el sentit global i informació específica dels textos escrits de diferents tipologia i format, tot elaborant síntesis.
* Comprendre autònomament contes, poemes, articles, fullets informatius, etc., i saber respondre i formular preguntes referides als textos que s'han llegit o mirat.
* Escriure textos funcionals, narratius i literaris a ma o amb les TIC , ben construïts i presentats, amb riquesa de llenguatge i amb correcció ortogràfica inclosa l'accentuació gràfica. A més han de tenir capacitat per revisar i millorar els propis escrits o els dels altres.
* Mostrar seguretat en l'ortografia de base i de les normes ortogràfiques constants i d'algunes excepcions. Memoritzar l'ortografia del vocabulari d'ús freqüent de qualsevol àrea curricular.
* Conèixer la terminologia gramatical i la funció de cada element en un enunciat.
* Conèixer els mecanismes per crear significat com derivació, composició, sentit figurat i tots els treballats durant el curs.
* Mostrar comprensió dels llibres de literatura que llegeixen: saber explicar com són els protagonistes, la trama i els escenaris, tot gaudint de les lectures.
MATEMÀTIQUES
En acabar el Cicle Superior els nens i les nenes haurien de:
* Usar i comprendre fraccions i decimals. Així mateix haurien de reconèixer les relacions entre els dos.
* Reconèixer i cercar fraccions equivalents, comparar-les i ordenar-les.
* Situar en la recta numèrica els nombres decimals, fraccionaris i percentatges.
* Cercar característiques dels nombres (primers, múltiples, divisors, etc.).
* Operar amb nombres naturals, fraccionaris i decimals.
* Interpretar alguns nombres quadrats i cúbics i relacionar-los amb les mesures de volum i superfície.
* Desenvolupar agilitat mental en els càlculs aproximats i exactes.
* Reconèixer un problema i utilitzar taules i gràfics per representar-lo. Seleccionar i organitzar les dades. Desenvolupar la resolució, tot expressant-la verbalment i comprovar la validesa de la desposta.
* Formular problemes de situacions conegudes.
* Identificar, reconèixer i descriure figures i cossos geomètrics, tot fent classificacions segons característiques com diagonals, vèrtex, angles, cares, etc.
* Interpretar i usar gràfics. Mitjana, mediana i mode.
* Seleccionar l'instrument, fer estimacions prèvies i fer mesures. Expressar els resultants amb unitats de longitud, massa, capacitat, temps, superfície i amplitud angular.