Normativa
El servei de menjador escolar del nostre centre, gestionat pel Consell
Comarcal del Maresme, compren la franja horària de 12/13 hores
a 15 hores, de dilluns a divendres i de 13/14h. a 16h. en els períodes
de jornada intensiva.
Els menús s'elaboren a la cuina central de l'empresa Serhs, seguint
el pla de menús que proposa l'empresa i que avala el Departament
d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Del servei de monitoratge s'encarrega l'empresa SENFO.
Disposem de les següents
instal·lacions i material:
Menjador i Office.
Pati de l'escola per les hores d'esbarjo.
El teatre de l'escola pels dies de pluja.
Material didàctic i fungible per a jocs i d'altres activitats didàctiques
organitzades per les educadores.
Funcionament diari:
Els alumnes que es quedin a
menjador, cada matí a les 9'00 h. hauran de deixar el tiquet a
la bústia de menjador situada a les portes d'accés a l'escola.
Els tiquets els podeu adquirir a la Caixa Laietana de Poblenou.
El conserge de l'escola trucarà a les 9.30 hores a l'empresa cuina
Serhs per sol·licitar el nombre de menús diaris, tant de
fixos com esporàdics, especificant el nombre de menús normals,
els de règim astringent i els especials (musulmans, dietes específiques
mèdiques...)
En cas de malaltia del vostre fill/a cal avisar al centre a les 9 hores
del mati, en cas contrari el menú d'aquell dia es cobrarà
igualment.
A l'hora de dinar:
· Els alumnes d'Educació
Infantil seran recollits per les monitores a les seves aules.
· L'entrada al menjador cal fer-la en ordre, respectant els altres,
sense donar empentes ni cridar.
· Durant el dinar es guardarà un mínim de silenci.
No es permetran els crits ni les converses d'una taula a l'altra.
· Tothom seurà i menjarà de forma correcta.
· S'ha de menjar de tot, sense fer excepcions. Només en
cas justificat (malaltia, altres religions...) per mitjà d'una
nota dels pares, tutors, i/o certificat metge, se servirà menú
especial. S'ha d'avisar amb antelació.
· L'empresa es farà càrrec dels menús de dieta/regim
per a aquells nens i nenes que ho sol·licitin a les 9,00 hores.
Els alumnes que requereixin règim durant tot el curs, hauran de
portar un informe mèdic que ho justifiqui.
· En cas de faltes envers companys, monitors i adults es comunicaran
als pares per escrit, aquestes faltes i sancions seran regulades pel Reglament
de Règim Intern de l'escola.
· La comissió de menjador es reservarà el dret de
no admetre els nens/es que reiteradament es neguin a menjar, allarguin
excessivament la durada del temps de menjar o els que sistemàticament
provoquin conflictes.
· En cas d'anul·lació d'una sortida de tot el dia,
s'haurà de comunicar a les famílies si volen que els seus
fills/es es quedin a dinar a menjador abans de les 9'30h.
· Els nens i nenes que hagin de prendre algun medicament a l'hora
de menjador, hauran de dur un paper del metge on consti el nom i cognoms
de l'alumne, la quantitat que ha de prendre i l'hora. Cal lliurar aquesta
nota al tutor/a, que la farà arribar al menjador.
· Pel que fa a faltes i sancions, aquestes seran regulades pel
Reglament de Règim Intern de l'escola
NORMATIVA DELS ALUMNES:
Els alumnes que es quedin a
dinar, no poden sortir de l'escola sota cap concepte. Les excepcions es
regularan pel Reglament de Regim Intern de l'Escola.
Per assolir els hàbits
que permeten potenciar l'autonomia dels alumnes i mantenir un clima de
respecte i convivència, cal seguir unes normes de conducta:
1. Rentar-se les mans abans
de dinar i abans d'anar a classe.
2. Entrar i sortir puntualment del menjador en silenci i en ordre.
3. Mantenir un clima d'ambient relaxat mentre es dina.
4. Utilitzar els coberts adequadament a la taula.
5. No tirar el menjar a terra. Si cau, cal recollir-lo.
6. Seure bé a la taula i menjar correctament amb la boca tancada.
7. Recollir els estris de la taula un cop s'hagi acabat de dinar, i deixar-la
neta.
8. Rentar-se les dents després de dinar.
9. Tenir cura i compartir els jocs i el material del menjador.
10.Respectar els límits dels espais marcats al pati per als diferents
grups.
11.Mantenir en tot moment un tracte respectuós amb els companys,
els monitors i totes les persones relacionades amb el servei.
MATERIAL:
Tots els alumnes de parvulari,
hauran de portar una bata (per a ús exclusiu del menjador) que
el divendres s'emportaran per rentar a casa. La bata haurà de portar
una beta per penjar i el nom del nen o nena. Els alumnes de P-4 i P-5
hauran de portar roba de recanvi (els de P-3 ja tenen el recanvi a l'aula).
Tots els alumnes necessitaran una bosseta que es pugui penjar, marcada
amb el nom, amb un raspall de dents i pasta dentifrícia.
ASPECTES PEDAGÒGICS:
Durant l'espai de migdia se
seguirà la programació d'activitats que el centre escolar
ha pactat amb l'empresa que gestiona el servei de menjador, seguint el
projecte educatiu de centre. Trobareu aquesta programació al taulell
d'anuncis que hi ha a l'entrada del centre escolar.
Cada mes es repartiran els menús als vostres fill/es. També
en trobareu una còpia penjada al taulell d'anuncis del centre.
CONSULTES O SUGGERIMENTS DE
LES FAMÍLIES
Si necessiteu comentar qualsevol aspecte del menjador podeu deixar una
nota a la bústia del menjador indicant el nom del vostre fill/a
i el vostre telèfon de contacte, i la persona que la comissió
de menjador hagi designat com a interlocutor amb les famílies es
posarà en contacte amb vosaltres. (Pilar Martínez).
Aquesta normativa ha estat
aprovada pel Consell Escolar de Centre de data: 10/02/06
|