TRETS D'IDENTITAT

L'Escola Joan Maragall és un centre escolar públic que es defineix seguint els valors establerts per la Constitució Espanyola, l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i la normativa vigent.

Els seus principals trets d'identitat són:

L'ESCOLA UTILITZA la llengua catalana com a llengua vehicular i d'aprenentatge i comunicació. Introduïm el castellà a CI i la llengua anglesa a Educació Infantil. Això està desenvolupat en el projecte lingüístic.

L'ESCOLA RECULL com a valors transversals el respecte per totes les llengües, la superació dels perjudicis lingüístics, la importància de preservar la diversitat lingüística i l'interès per l'aprenentatge d'una nova llengua, la qual cosa ha de permetre treballar usos lingüístics favorables a la llengua catalana.

L'ESCOLA té com a objectiu prioritari l'adquisició per part dels alumnes de les competències bàsiques i dels instruments necessaris per realitzar nous aprenentatges.

L'ESCOLA ÉS DEMOCRÀTICA: Assumeix i propugna els valors d'una societat democràtica i, de manera especial, els de la llibertat amb responsabilitat, respecte, justícia i equitat. Fomenta la participació de tots els membres que componen l'escola: alumnes, pares, professors i altres institucions. Les decisions de l'Equip Directiu es basen en l'opinió i necessitats de tota la comunitat educativa.

L'ESCOLA ÉS INCLUSIVA:

- L'ESCOLA ÉS PLURALISTA: L'Escola respecta tot tipus de creences i ideologies. Es potencien els valors de solidaritat i respecte envers els altres i la no discriminació per raó de raça o religió. No hi cap tipus d'adoctrinament religiós o polític en els alumnes ni tenen cabuda actituds de proselitisme o sectarisme. Cada curs es proposaran activitats per tal que l'alumnat conegui i s'apropi a diferents cultures.

- L'ESCOLA COEDUCA: Es potencia l'educació integral dels alumnes i educa per la igualtat, sense discriminació per raó de sexe. En les diferents àrees s'afavoriran situacions que trenquin amb els rols habituals.

- L'ESCOLA EDUCA PER LA DIVERSITAT: L'Escola no fa discriminacions per raons de capacitats intel·lectuals o per disminucions físiques, psíquiques o sensorials. Les sortides i activitats són programades tot tenint en compte la diversitat d'alumnes. A l'escola es treballa amb diferents tipus d'agrupament.

- L'ESCOLA fa ús de la seva AUTONOMIA i del principi de COMPRENSIVITAT per adequar l'ensenyament a les característiques, necessitats i diverses maneres d'aprendre de l'alumnat, tot fent ús del recursos humans i materials necessaris.

- L'ESCOLA EDUCA PER LA PAU: S'estimula el diàleg en els conflictes. Amb els alumnes s'educa intentant racionalitzar les baralles i evitant tot tipus de violència física o verbal. Es potencia en els alumnes la capacitat crítica i la disposició a participar en la solució dels problemes de la seva comunitat, del seu país i del món sencer.

- L'ESCOLA ÉS INTEGRADORA: L'escola pretén que tots els membres de la comunitat se sentin implicats en la tasca educativa.

L'ESCOLA PARTICIPA EN EL MEDI: L'Escola s'integra en el medi i participa en les activitats que el poble ofereix. Es potència la conscienciació de pertànyer a Sant Andreu de la Barca. S'afavoreix el coneixement del medi, fent conèixer la realitat lingüística, cultural i geogràfica que configura el país on vivim.

L'ESCOLA utilitza les noves tecnologies com a eines d'aprenentatge i vehicle de comunicació entre els membres de la comunitat educativa.

PAPER DE LES PERSONES EDUCADORES: La nostra pràctica professional l'entenem basada en l'activitat orientadora, motivadora, facilitadora d'aprenentatges i el tractament respectuós, així com compromesa amb el desenvolupament professional, amb la formació persament i compartint el nostre coneixement.