Parvulari 3 anys
Parvulari 4 anys
Parvulari 5 anys
Clica al damunt de les fotos si les vols veure més grans

Destaquen entre l'ampli plantejament educatiu que desplega l'Educació Infantil, el seu modern i contrastat mètode de lectoescriptura basat en el constructivisme, que ens ha donat resultats més que notoris, i el seu ventall d'activitats participatives i d'interacció per als més petits de l'escola en forma de projectes, que els endinsen en el món de l'aprenentatge i la informació d'una manera força atraient.

A banda dels trets generals de l'etapa i d'altres comuns als tres cursos, us presentem algunes peculiarietats de cadascun dels grups que conformen la nostra Educació Infantil.

El Parvulari de 3 anys.

El pas de la individualitat al fet de compartir, repartir i veure les coses positives de la comunicació i experiències dels altres, l'aconseguim amb el treball per racons. En aquests, els nens i nenes assumeixen rols i responsabilitats tot jugant i divertint-se, que és la millor manera d'introduir-se al món escolar.

Treballant els racons a la classe

El Parvulari de 4 anys.

La filosofia de treball coordinada és una constant d'aquesta etapa, d'aquesta manera les activitats del curs anteriors tenen un reflexe i ampliació en aquest curs. Malgrat la lectoescriptura ocupi bona part del nostre esforç, no oblidem en cap moment els aprenentatges bàsics pel que fa a la psicomotricitat i el món matemàtic. Els jocs individuals i de grup reforcen aquestes activitats: seriacions, blocs lògics, bingos, ...

La introducció al treball sistemàtic el comencem des de ben aviat. A P4 s'escull un artista per aprofondir en la seva vida i la seva obra. Els nens i nenes realitzen amb l'ajut de casa un quadre amb el que es completarà una exposició global d'aula.

El Parvulari de 5 anys.

Com a la resta de l'etapa, el treball per projectes també és important. Cada any s'elabora un de nou que es realitza al llarg del curs, amb una temàtica triada pel grup classe d'una manera democràtica.

Un cop assolida la tècnica lectora bàsica pretenem que l'alumnat doni un pas més i, tot atenent a la diversitat, procurem que cadascu avanci en funció d'un ritme personal. El servei de prèstec a P5 acompleix ben bé aquesta funció. Cada setmana, els i les alumnes s'enduen un llibre a casa on treballen la lectura i la comprensió i complimenten una fitxa tipus. Amb aquest treball es fa una posterior exposició davant dels companys i les companyes tot explicat la lectura i es pengen els dibuixos. Al finalitzar el curs es fa un bonic llibre amb el recull de totes les feines individuals.