FUNCIONAMENT
INFORMACIÓ
GENERAL
L'Escola
PAU CASALS és un Centre Públic d'Educació Infantil
(3,4 i 5anys) i Primària de (1r. A 6è) que està en
funcionament des del curs 1974-75. És un centre de doble línia,
es a dir, té dues classes per nivell.
Cada
curs, des d'Infantil fins a 6è, està a càrrec d'un
tutor o tutora que es fa responsable del grup i del bon funcionament de
l'aula. A més dels tutors, intervenen els/les mestres especialistes
d'Educació Física, de Música, d'Anglès i d'Educació
Especial. Setmanalment, l'escola compta amb l'assessorament d'una persona
de l'E.A.P. (Equip d'Assessorament
Psicopedagògic).
HORARIS
Horari d'EDUCACIÓ INFANTIL i PRIMÀRIA: |
Matí: |
de 9h. a 12'30h. |
Tarda: |
de 15h. a 16'30h. |
ENTRADA
La
porta de l'escola s'obrirà al matí a les 8,55h.
i a la tarda a les 15h.
L'alumnat de primària faran files a l'entrada de l'edifici i aniran
amb el seu mestre o la seva mestra a les classes respectives.
Els alumnes d'Educació Infantil de 3 i 4 anys entraran acompanyats
de la mare o del pare fins a l'entrada del Parvulari; els de 5 anys se'ls
pot acompanyar fins on comença l'edifici central. Us preguem que
sigueu puntuals.
L'alumnat de primària ha d'entrar sol al
recinte escolar.
SORTIDA
Matí: l'hora de sortir al matí
és a les 12,30h per a l'alumnat d'Educació Infantil i de Primària.
Tarda: La sortida serà a les 16,30h per Infantil i Primària
Els nens i nenes de P-3 i P-4 s'han de recollir al parvulari.
Els de P-5 i 1r. davant de l'edifici central.
A partir de 2n. els nens i nenes surten sols fins a la porta de l'entrada
principal.
Per motius de seguretat, en cas que hagi de venir alguna persona diferent
a recollir els vostres fills o filles, us preguem que aviseu al mestre
o la mestra corresponent.
Recordem que els pares i mares no heu d'entrar a l'edifici de primària,
ni a l'edifici d'educació infantil. Si necessiteu comunicar alguna
incidència a la mestra dels vostres fills/es ho podeu fer per escrit
(a l'agenda o la llibreta viatgera) o comunicar-ho directament a la fila
d'entrada.
Si esteu citats o bé heu de recollir al vostre fill/a (en horari de classe)
cal adreçar-se a direcció.
PRINCIPIS
EDUCATIUS DEL CENTRE
L'Escola PAU CASALS es basa en els principis educatius següents:
Escola Catalana: que utilitza la llengua
pròpia de Catalunya i valora la cultura i les tradicions populars.
Tot i que el català és la llengua base de relació
i d'aprenentatge; l'objectiu de l'escola, d'acord amb la normativa vigent,
és que en acabar l'Educació Primària, tots els nens
i nenes puguin utilitzar el català i el castellà en igualtat
de condicions.
Plural : que està oberta a tots els
alumnes sense diferenciar l'origen social, econòmic, ideològic
o religiós de la família.
Democràtica:
que pretén aconseguir la plena participació de les famílies
i dels/les alumnes en el procés educatiu.
Integral:
que intenta adequar-se a les necessitats de l'alumnat, tenint en compte
les característiques de cada infant, i respectant el moment evolutiu
i els diferents ritmes de treball.
Coeducativa:
que fomenta la igualtat entre les persones i intenta desmitificar els
"rols" sexuals determinants socialment.
Solidària:
L'escola vol formar persones responsables i lliures. És
per això que afavoreix els valors de solidaritat i de col·laboració
amb els altres.
Innovadora:
Està oberta a les noves tendències pedagògiques organitzatives
tècniques per tal de millorar la qualitat de l'ensenyament i d'oferir
a l'alumnat els millors recursos que estiguin a l'abast.
METODOLOGIA
D'APRENENTATGE
Per
ser coherents amb els principis educatius i per aconseguir els objectius
proposats, a l'escola es treballa en equip i s'imparteix un ensenyament
ACTIU basat en els criteris següents:
- Observació
i experimentació directa, tant en el interior del recinte escolar
com a les rodalies, fent sortides i visites programades.
- Manipulació
de materials per facilitar els aprenentatges.
- Relació
dels nous coneixements amb les experiències prèvies dels/de
les alumnes.
- Atenció
a la diversitat, tenint en compte les característiques de cada
nen i nena i la seva evolució.
- Organització
del grup classe de manera que permeti un bon funcionament a nivell de
convivència, responsabilitat, ordre i respecte.
- Moments
de treball en grups reduïts per adequar-se millor a les necessitats
de cada alumne i per afavorir el treball en equip.
- Introducció
a la nova tecnologia: ús de mitjans audio-visuals i informàtics
(ordinadors, accés a internet, etc. ).
- Treball
i convivència en colònies, Granja-escola o Camps d'aprenentatge.
Per
dur a terme aquesta tasca, l'equip de mestres programa les activitats
a fer conjuntament amb els/les mestres del mateix nivell, i es coordina
amb la resta de professorat en reunions de
cicle i en claustre, a fi de seguir una línia pedagògica
i didàctica unificada.
MATERIAL
ESCOLAR
Tots els
materials que s'utilitzen a l'aula com ara papers, cartolines,
llapis, retoladors, tisores, regles, carpetes, pintures, tintes, fang, etc. són d'ús comú per a tot l'alumnat i són adquirits amb els diners d'una quota de material que cada nen o nena paga a principi de curs i que festiona l'AMPA.
Des del curs 07-08 l'escola s'ha incorporat al Programa de Socialització de llibres del Departament d'Educació. Aquest programa consisteix en què una part dels llibres de text, de consulta, de lectura, diccionaris, etc. que fa servir l'alumnat són adquirits per l'escola amb la subvenció de la Generalitat, fet que suposa un estalvi molt important per les famílies.
AULA
D'INFORMÀTICA I TAC
(Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement)
Actualment
l'escola disposa d'una aula d'informàtica complerta amb canó de projecció, d'ordinadors a cada una de les aules ordinàries i dos carrets de 25 portàtils per poder fer-los servir a qualsevol aula ordinària o a altres espais de l'escola.
Tots els ordinadors de l'escola estan connectats en xarxa i amb accés a Internet. També disposem de connexió wifi a qualsevol punt de l'escola.
L'escola compta amb aules multimèdia (canons de projecció, pantalla i subsitema de so) a les aules de ciències, música, anglès i biblioteca. I des d'aquest curs 2012-13 disposem de pissarra digital interactiva (PDI) a totes les aules ordinàries.
GESTIÓ
I ORGANITZACIÓ
La gestió del centre es porta a terme pel Consell
escolar on estan representats tots els estaments de l'escola (mestres,
pares i mares, personal no docent i un representant de l'Ajuntament).
Segons la darrera acta de constitució està representat per...
|
|
Sector serveis |
Encarna Fernández |
|
Mónica Castillo |
Ma. Dolors Fabregat |
|
|
Sergi Rico |
|
|
Sector docent: |
|
Sector pares i mares: |
Amparo Gil |
|
Manuel Arjona |
Rosa Ming |
|
Esteve Maruenda |
Diana Menéndez |
|
José Manuel Molina |
Maite Castellanos |
|
Neus Gil |
Neus Sintes |
|
Eva Rodas |
Inés Calvo |
|
Diana Corrales |
Sector Ajuntament: |
|
Representant de l'AMPA |
Agustín Gascón |
|
Juan Miguel Jiménez |
A fi d' agilitzar les tasques, el Consell delega les funcions a diferents
comissions:
A)
L'organització Pedagògica i Educativa està a càrrec
de tot el Claustre del professorat , agrupats
en Cicles (C.Infantil,C.Inicial,C.Mitjà
i C.Superior). Cada Cicle té un/a Coordinador/a que es reuneix
setmanalment amb l'Equip Directiu per garantir
el lligam i coherència en la línia general d'escola entre
els diferents nivells.
L'Equip es format per tres persones que porten a terme les tasques pròpies
de Direcció, Secretaria i Cap d'Estudis.
B)
La Comissió Econòmica (de pares, mares i mestres) gestiona
i administra els fons econòmics de l'escola. Es fa càrrec
de l'organització i distribució dels llibres i materials
escolars.
C)
La Comissió de Menjador
vetlla pel bon funcionament d'aquest servei. El menjador està gestionant
per l'AMPA amb el vist-i-plau del Consell
Escolar.
D) La Comissió de convivència que aborda els possibles conflictes que poden aparèixer en l'entorn escolar.
E) La Comissió de reutilització de llibres de text que coordina la seva gestió.
F) La Comissió d'estudi de jornada continuada que cerca, analitza i prepara documentació entorn a aquest tema.
SERVEI
DE MENJADOR
L'escola ofereix el servei de menjador
a tots els alumnes que el necessiten. El menjador està getionat per l'AMPA (Associació de Mares i Pares)amb el vist i plau del Consell Escolar. L'elaboració del dinar es
fa al centre, ja que disposem de cuina pròpia i del personal necessari:
l'encarregada del menjador, la cuinera i dues ajudants de cuina.
Els
nens i nenes que utilitzen aquest servei són atesos per un equip de monitors
i monitores especialitzats/des que actuen seguint la línia de l'escola,
amb coordinació periòdica amb el professorat.
Els
nens i nenes més petits ( 3 i 4 anys ) disposen de dues sales equipades
amb llitets per fer la migdiada després de dinar.
660.26.16.07 (Margarita Gallardo)
e-mail: menjadorocells@ceippaucasals.net
Monitores i monitors del servei de menjador depenen de l'empresa Imalleure.
Monitoratge que atén l'alumnat el curs 2012-13:
ED. INFANTIL 3 ANYS |
Margarita Sales,
Indira González,
Paloma Ojea i
Cristina Garnica |
ED. INFANTIL 4 ANYS |
Laura López i
Marta García |
ED. INFANTIL 5 ANYS |
Yolanda Acedo i
Judit Font |
PRIMER |
Rosa Mayar |
SEGON |
Sílvia Pous |
TERCER |
Mónica Armero |
QUART |
Paco Alcaide |
CINQUÈ |
Alba Herrera |
SISÈ |
Cristina Acedo |
REFORÇ de P4 i 1r. |
Imma Gutiérrez |
MONITORES D'ANGLÈS |
Lucia Vicat i
Edith
Santos |
COORDINADOR |
Juan Carlos López |
Clica aquí per conèixer el menú mensual.
ALTRES
SERVEIS
1.- Servei d'acollida al matí de 7'30 a 9 h., amb esmorzar opcional.
Aquest servei es realitza dins de l'edifici escolar per monitors/es de l'empresa de serveis d'educació en el lleure Imalleure
2.-
Servei de recollida a les 16'30 h. i atenció fins a les 18h dins de l'edifici escolar per monitors/es de l'empresa Imalleure.
3.-
Activitats complementàries i extraescolars organitzades per l'AMPA,
com són piscina, jazz, manualitats, anglès, patinatge, tècniques d'estudi,
teatre..... I per les mares i pares balls llatins.
Per
dur a terme les activitats extraescolars,
l'escola compta amb la participació directa dels pares i mares
de l'A.M.P.A. que es fan càrrec d'organitzar-les, de buscar el
professorat i de gestionar les despeses econòmiques.
NORMES DE CONVIVÈNCIA
Les
normes de convivència són bàsiques
per poder conviure en qualsevol societat com ara un poble, una família,
una escola, .... Les nostres neixen de la necessitat de relacionar-nos
i poder realitzar les activitats que s'han de dur a terme a l'escola.
Cal que les transmetem als nens i nenes perquè aquestes es converteixin
en un hàbit. És en aquesta tasca on creiem imprescindible
la complicitat de la família.
Relació entre les persones
Afavorir
el tracte respectuós entre les persones
- Tenir
cura de la higiene i l'aspecte personal: vestir-se adequadament, dutxar-se...
- Utilitzar
un vocabulari i un to correctes.
- Utilitzar
el diàleg per solucionar qualsevol conflicte.
Afavorir
el respecte de l'ambient de treball a l'escola, a casa, ...
- Treballar
en silenci
- Escoltar
i respectar les intervencions dels altres en una conversa
- Respectar
l'espai físic de cadascú per treballar i guardar les seves
coses
- Acostar-se
a les persones amb qui es vol parlar en lloc de cridar
- Desplaçar-se
en els espais tancats caminant i utilitzant un to de veu adequat
- Preparar
els materials necessaris per començar la feina.
Relació amb l'entorn
Afavorir el respecte pel material:
- Utilitzar
només el material que calgui sense fer despeses innecessàries
- Emprar
els fulls correctament: per les dues cares, paper d'aprofitar, ...
- Tractar
els llibres amb cura: a casa, a classe, a la biblioteca,...tant si són
propis com de préstec
- Conservar
el material fungible fins que s'acabi (llapis, goma, colors, ...)
Afavorir el respecte pel mobiliari públic:
- Respectar
el mobiliari urbà: bancs, papereres, contenidors, elements decoratius,
...
Afavorir el respecte per les instal·lacions
públiques:
- Utilitzar
les instal·lacions per la finalitat que compleixen
Afavorir
les condicions d'ordre i higiene del recinte escolar, de casa i d'espais
públics:
- Col·laborar
en l'ordre i neteja dels espais que s'utilitzen: classe, casa, escola,
...
- Utilitzar
sempre les papereres
- Utilitzar
correctament els contenidors de residus per reciclar
- Utilitzar
els lavabos i wàters correctament (estirar la cadena cada vegada)
- Respectar
el seu torn per esperar l'autobús, als gronxadors, a la botiga,
...
- Circular
per les voreres i amb respecte pel carrer
- En
el recinte escolar no es permet fumar
- Respectar
l'espai de vianants a l'entrada de l'escola
- Respectar
les normes de l'escola pel que fa al lloc i l'hora de deixar i recollir
els nens i nenes segons l'edat.
RECORDEU!!!!!!!
- Hi
ha tot un conjunt d'aspectes de la vida de l'escola que perquè
funcionin bé necessiten rebre recolzament des de casa.
- Moltes
vegades demanem als nens, llibres o materials relacionats amb el tema
que s'està treballant i que ajuden molt a la motivació
i al treball de la classe.
- Amb
les tasques a casa, cal que els nens i nenes rebin el suport de la família
i que els presentin en el termini establert per a cada curs.
- El
tenir cura de les bates i que retornin el dia indicat a l'escola, és
un objectiu que cada any ens proposem i que només es pot assolir
amb la col·laboració de les famílies.
- La
puntualitat a les hores d'entrada és un hàbit molt important
per al bon funcionament de les activitats de l'escola.
- Us
recordem que l'escola no pot responsabilitzar-se dels objectes de valor
que portin els alumnes: joies, joguines, maquinetes electròniques,
etc.
- Us
recordem que quan vulgueu convidar companys-companyes dels vostres fills/es
a una festa NO podeu fer-ho a través de l'escola.
- A
partir de les 16,30h. només es poden quedar a l'escola aquells/es
alumnes que realitzin activitats extraescolars
- El
professorat de l'escola treballem intensament i amb professionalitat
per l'educació dels vostres fills/es per la qual cosa acceptarem
qualsevol mostra d'agraïment sempre que no sigui en forma de regals
materials.
I
per acabar, ja sabeu que el seguiment de l'actitud i del treball a classe,
la participació a l'escola i el diàleg amb el professorat,
són fonamentals per a l'educació i pels aprenentatges dels
vostres fills/es.
|