Aquesta estratègia s'aplica des de fa anys al Cicle Inicial i s'ha consolidat al Cicle Mitjà i Cicle Superior.
És una proposta metodològica i organitzativa per a l'atenció natural de la diversitat de capacitats, ritme i autonomia dels alumnes.
Aquest procediment requereix:
Intentar harmonitzar elements de l'ensenyament personalitzat amb elements de l'ensenyament col·lectiu.
Superar la identificació d ' ensenyar/explicar = aprendre.
Permet l'atenció de la diversitat d'alumnes en el seu grup propi.
Comporta prendre decisions rigoroses en quatre aspectes psicopedagògics fonamentals:
Curriculars: en quins aprenentatges, habilitats i actituds ens centren.
Organitzatius: quin espai i temps de la jornada escolar hi dediquem.
Recursos: quins recursos humans, materials i didàctics hem de fer servir.
Tutorials: quin ambient volem crear i per mitjà de quins hàbits.
Elements constitutius:
Està basat en propostes d'activitats variades.
Permet activar mecanismes de regulació d'esforç.
S'adapta al ritme d'execució de cada alumne.
Presenta les tres variants bàsiques :estàndard, ampliació i mínim/ACI (si fos necessari).
Es presenta de forma anticipada i estan precisats els objectius que es volen treballar.
Per a l'alumne representa:
Llibertat d'elecció: Ha d'anar completant una sèrie d'activitats al llarg de la quinzena, però ell tria en quin ordre les fa i s'ha d'anar ajustant al temps.
Fomenta l'autonomia individual o en col·laboració, ja que es pot comptar amb l'ajut de qualsevol membre del grup.
Correcció immediata, "in situ".
Rendiment autoavaluat.
Regulació de l'ajut per part del professorat.És una estratègia metodològica que afavoreix l'autonomia en el treball.
2-12-22: Hem fet Pla de treball a Cicle Superior (3-10 al 2-12-22): Un tastet dels alumnes de cicle superior fent Pla de Treball.
23-11-22: Pla de Treball a C. M. (17-10 al 11-11-22): Un tastet dels alumnes de cicle mitjà fent Pla de Treball.
8-2-22: Pla de Treball al segon trimestre a C.I. (28-1-22): Aquest trimestre seguim amb el Pla de Treball, un espai on l'alumnat treballa amb diferents propostes de caire matemàtic, lingüístic i de ciències. A més, treballen l'aprenentatge cooperatiu, la presa de decisions i la valoració de les activitats, entre d'altres. S'ho passen genial i aprenen moltíssim!
16-11-21: Comencem "pla de treball" a quart (12-11-21):
A quart hem començat, a l'espai de pla de treball, a fer experiments i jocs didàctics a partir dels quals podem manipular, reflexionar, fer hipòtesi, construir i crear.
Experiments:
- Treballem les unitats de capacitat, a partir de diferents tipus d'envasos.
- Experimentem amb els materials (barreges)
Jocs didàctics :- Conexions (construïm figures geomètriques)
- Parxís ortogràfic (treballem les normes d'ortografia)
- Jenga (joc de concentració i habilitat)
17-1-20: Pla de Treball a C.I. al 2n trimestre (16-1-20).
22-10-19: Hem començat el Plà de treball a C.I. (del 4 al 8-10-19).
1-02-19: Els alumnes de 2n comencen un nou Pla de Treball (16-1-19).
4-12-18: Aprenem fent les activitats amb el Pla de Treball a 2n (1r trimestre de 2018).
31-1-18: Els alumnes de Primer hem començat el nostre segon pla de treball!!! (17-1-18).
21-11-17: Pla de treball a sisè (16-11-17).
10-10-17: Pla de treball de 1rA (10-10-17).
Pla de treball de 1rA (10-10-17)
9-2-16: Ja podeu mirar les fotos del CI a Pla de treball: Pla de Treball. CI. 2016
NOUS RACONS A PLA DE TREBALL
Aquest any, a pla de treball de cinquè hi ha nous racons de jocs per aprendre: El gran dictat, el Kapla i construcció de formes geomètriques.
A pla de treball treballem de forma autònoma i podem escollir l'activitat que volem fer.
Ens ho passem molt bé, fent i pensant!
Escola Elisa Badia. Ronda de l'Est s/n. Barberà del Vallès. C.P.: 08210.
Telèfon:. 93 718 06 58 / 682 589 517
escolaelisabadia@xtec.cat