Projectes actuals de l'escola

Educat 2.0 Currículum bimodal

Descripció
El projecte de digitalització de les aules EduCAT 2.0 comporta que cada grup de classe que hi participa compta amb una aula digitalitzada: Un projector i una pissarra interactiva, una instal·lació elèctrica que permet la connexió simultània de tots els ordinadors de l’alumnat i dues línies wi-fi. Els alumnes utilitzen un netbook a nivell individual o per parelles.

Descripció
El currículum bimodal significa considerar que (gairebé) totes les activitats d'aprenentatge que realitzaran els nostres alumnes seran de dos tipus: memoritzar o fer (fer amb suport documental) L'escola participa en aquest canvi metodològic com a projecte a realitzar en dos cursos

Implicació: Cicle superior Implicació: Cicles mitjà i superior

Enllaços externs

Activitats: Video1 - Video 2 - Video 3 Activitats:
Col·laboració Fàtima
Agrupament

Descripció
Aquest projecte de col·laboració té com a objectius prioritaris:
-La convivència: respecte, tolerància.
- Fomentar la cooperació.
- Disposar d’un ambient més ric en estímuls i en pautes de comportament.
- Possibilitat de col·laboració i intercanvi de propostes metodològiques, dinàmiquesi recursos entre els professionals dels dos centres.
Activitats a compartir
Lúdiques
Poc instrumentals. Manipulatives.
Cooperatives.

Descripció
El curs 2005-2006 vam iniciar el projecte d’AGRUPAMENT d’alumnes sords.
Actualment, a la nostra escola hi ha escolaritzats 13 alumnes amb sordesa de P5 fins a 4rt. Aquests reben assessorament logopèdic per part de tres logopedes del CREDAV i suport educatiu per part de tres Malls de l’escola.

Implicació: Tot el centre.

Implicació
Tot el centre, ja que ser una escola oberta i integradora ens enriqueix a tots.

“Tinc un alumne sord a l’aula”
AICE
CREDAV

Activitats Activitats: Reportatge sobre el so a l'escola PERE VIVER
Apadrinament Taller d'escacs
Descripció
Ens proposem que els alumnes més grans ajudin als petits i que els més petits aprenguin dels grans. Fruit d’aquesta cooperació i col·laboració podem fomentar activitats de responsabilitat en les que els grans s’hi sentiran més implicats.
Així els nens de P3 estaran apadrinats durant tot el parvulari. Quan acabin aquesta etapa, els seus padrins aniran a l’institut i ells a Primària.

Descripció
L'escola es fa des de fa 3 cursos un taller introductori a Quart. Dediquem al llarg d'un trimestre una tarda a la setmana.
Treballem a partir de dos grups de 8/9 nens/es, un de cada classe, total 18 ó 19 alumnes per trimestre.
Utilitzem la PDI per tal de veure vídeos sobre el joc i des del primer dia comencem a practicar els moviments. El professor supervisa les partides i dinamitza el joc. Apertura del Club d’Escacs Pere Viver, cada matí a l’hora del pati .

Implicació
els nens de P3 i 4t
els nens de P4 i 5è
els nens de P5 i 6è

Implicació Volutariàment entre 20/30 nens/es dels cursos de Tercer fins a Sisè.
Enllaços   Enllaços: Bloc escacs
Activitats: Totes les festes i moments puntuals Activitats: Participar al torneig escolar que organitza el Consell Esportiu escolar de Terrassa en les categories d’Alevins i Benjamins (98 alumnes).