"Una WebQuest és una estratègia de recerca guiada amb recursos internet, que té en compte el temps de l´alumne. Es un treball col·laboratiu del qual cada alumne es fa responsable d´una part. Obliga a la utilització d´habilitats cognitives d´alt nivell i dona prioritat a la transformació de la informació en coneixement " JUSTIFICACIÓ Aquesta webquest està pensada per alumnes del Cicle Superior i per treballar en l’àrea d’Educació Física. Hi ha diferents objectius per arribar a l’elaboració d’aquesta webquest: 1- El primer objectiu és aproximar els joves al concepte de “JUDO”. Què és? Com es realitza aquest esport? Qui el va fundar? Com es diuen les seves tècniques o claus... És important que els alumnes, ja des de joves, comencin a aprendre a treballar en grup. Al finalitzar la feina cada grup haurà d'explicar a la resta dels companys tot allò que ha après sobre el Judo. La manera de treballar que proposem és la següent:
OBJECTIUS I CONTINGUTS Saber cercar la informació que calgui per poder explicar a la resta de companys allò què han après del Judo i poder-ho portar a terme en la vida quotidiana, com seria practicar l’esport del Judo. Procediments Els procediments que han de ser presents en tot moment per poder desenvolupar una bona Webquest han de ser: l’observació directa, escoltar i llegir atentament les explicacions per realitzar l’activitat, recerca d’informació per internet i llibres, expressió oral, escriptura a l’ordinador amb el teclat i l’organització d’idees i plasmar-ho al mural. Conceptes El concepte més important i bàsic què se’ls demana en tot moment és que aprenguin el màxim de coses possibles sobre: “el JUDO”. Actituds L’actitud que han de tenir per desenvolupar una bona tasca és: treballar d’una manera organitzada i col·lectivament perquè així serà quan realment el treball serà cooperatiu. Activitat d'aprenentatge S’ha de buscar informació sobre el Judo, aconseguir, potser, alguna imatge i sobretot explicar-ho i plasmar tota la informació que han trobat en el mural. Activitat d'avaluació L’activitat d’avaluació més important que té el mestre és avaluar la capacitat d’exposició del treball final amb grup i l’escriptura, resum i organització de les idees més important del treball per poder desenvolupar una bona tasca. METODOLOGIA I RECURSOS La metodologia s’ha de basar en els següents aspectes: l’observació directa i indirecta dels grups de treball, la comparació de recerca d’informació entre els diferents grups, la recollida de dades per tal de buscar allò què se’ls demana, el treball del mural i la cooperació i el treball en equip. |