Entrevista a Eulogio García, director de l'escola Les Roquetes quan es va inaugurar l'escola Santa Eulàlia

Perquè es va demanar una nova escola?

Per que era insuficient l'escola les Roquetes i indignes els seus nombrosos locals repartits per un poble que anava creixent més i més .

Com estaven escolaritzats els nens i nenes de les Roquetes?

24 aules estaven ubicades als tres edificis del col·legi les Roquetes: L'anomenada escola nova i els dos aularis. Aquests aularis no tenien serveis com a biblioteca, gimnàs o aules de psicomotricitat. I la resta d'alumnes estaven en unes condicions molt dolentes, ja que havien de fer les classes als garatges i altres locals repartits per les Roquetes. Als garatges, que eren molt petits, hi ficaven fins a 49 alumnes.

Qui va decidir on construir l'escola?

L'ajuntament va cedir uns terrenys i el M.E.C , Ministeri d'Educació i Ciència, va construir l'edifici escolar.

Es va inaugurar l'escola?

Si, però quan ja portava uns mesos funcionant.

Va venir molta gent?

Per a la gent de les Roquetes una nova escola significava molt i estaven molt contents, així que sí, va venir molta gent a la inauguració

Qui va decidir el nom de l'escola?

El va decidir L'ajuntament i va tenir força acceptació, ja que Santa Eulàlia és la patrona de Les Roquetes.

Que hi havia aquí abans de que es construís l'escola?

Hi havia bosc com el que teniu ara al costat de l'escola. Era curiós perquè a Mas d'en Serra, on no hi havia cases era tot asfaltat, en canvi, aquí, al nucli urbà, que si hi havia cases estava sense asfaltar i havíem de caminar pel terra.

Com es van passar els nens del Roquetes al Santa Eulàlia?

L'escola les Roquetes superava els 1100 alumnes. Aquests, es van passar per ordre alfabètic de la A fins a la L a un col·legi i de la M fins a la Z a un altre. Es va fer un sorteig i de la A fins la L es van quedar al col·legi Roquetes i de la M fins la Z van passar al col·legi Santa Eulàlia.

Com es van portar els mobles a la escola?

Els mobles van arribar en camions i els van deixar a la porta. Els pares i mares de la associació i els mestres els van portar a les aules traginant-los a les seves esquenes.

Quina relació hi havia entre l'escola Roquetes i Santa Eulàlia?

Molt bona, perquè els nens i molts mestres havien sigut companys i continuaven fent junts activitats extra-escolars com futbol, bàsquet etc.

Entrevista realitzada pels alumnes de 5èA
Altres entrevistes