Programació de textos literaris
|
||||
Educació infantil
|
Cicle Inicial
|
Cicle Mitjà
|
Cicle Superior
|
|
Postals | - Pensar, decidir i copiar allò que volem dir. | - Pensar i decidir què volem posar. - Elaborar frases senzilles a nivell individual. |
- Escriure una postal amb un model de referència. | |
Còmics | - Ordenar seqüències d'imatges. | - Omplir les bafarades amb frases senzilles. (Treball de frases interrogatives i exclamatives). | - Omplir bafarades. - Elaboració de còmics molt senzills de tres o quatre vinyetes, a partir de models. |
- Recrear còmics. - Elaborar còmics d'invenció pròpia. |
Endevinalles | - A nivell oral: repetició, memorització i descobrir
la solució. - Racó d'associació: endevinalla-solució. |
- Treball del text de les endevinalles, memoritzar-les, descobrir la solució i escriure-les. | - Igual que el cicle inicial - Creació d'endevinalles senzilles amb pautes. |
- Creació d'endevinalles més elaborades. - Completar un text amb el resultat de les endevinalles |
Dites | - Repetir, memoritzar i copiar dites senzilles. | - Aplicació de les dites en altres àmbits (socials,...) | - Igual que el cicle mitjà. | |
Contes i llegendes | - Donar a conèixer els contes més tradicionals
(aquells que són molt repetitius). - Lectura per part del docent. - Treball del títol i dels personatges (escriure'ls). - Relacionar imatges i paraules. |
- Numeració d'imatges. - Ordenació dels fets principals. - Producció de contes, col·lectivament. |
- Explicar per escrit contes curts a partir d'imatges. | - Introducció de l'estructuració. - Vocabulari. - Elaboració de contes col·lectius i individuals. |
Poemes | - Memorització de poemes curts. - Reproducció escrita. |
- Memoritzar i copiar poemes. | - Memoritzar i copiar poemes. - Ordenar poemes. - Completar poemes |
- Descobrir l'estructura d'estrofa, vers, rima,... - Completar poemes. - Producció de poemes senzills. |
Rodolins | - Repetició oral i memorització. - Còpia |
- Invenció de rodolins senzills. - Còpia de rodolins. |
- Igual que el cicle inicial. - Introduir formes gràfiques: auques, cal·ligrames. |
- Igual que el cicle mitjà. - Transformar una narració en auca. |
Teatre | - Treball escrit: títol, murals,... - Representació. |
- Igual | - Igual | - Transformar narració en text dialogat per petits grups. |